تنوع و پراکندگی شرکت‌کنندگان در رویداد پارسونا فراتر از پیش‌بینی بود/ هیچ اثری در پارسونا حذف نمی‌شود

مدیر‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: در مدرسه مجازی پارسونا می خواهیم شرکت کنندگان را با طرحی نوآورانه و جذاب با ۳ حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آشنا کنیم.

به گزارش میراث‌آریا، حسن میثمی، مدیرکل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در افتتاحیه مدرسه مجازی پارسونا، در خصوص رویداد پارسونا ضمن تبریک به کسانی که به مرحله دوم این رویداد صعود پیدا کردند، گفت: برای موضوعات مختلف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که شامل سفر، اقتصاد فرهنگ و تاریخ است، نیازمند شخصیت رسانه‌ای بودیم که قادر به انتقال پیام و محتوای مدنظر ما به مردم باشد. ساده‌ترین راه برای ما این بود که به یک نفر سفارش کار می‌دادیم. اما به دلیل ماهیت ۳ حوزه وزارتخانه و ارتباط تنگاتنگ آنها با مردم، ایده‌ای که طراحی و اجرا کردیم این بود که از مردم در طراحی این شخصیت کمک بگیریم.

او با بیان این که در پایان تابستان و سه ماهه پاییز به خاطر اتفاقاتی که در کشور رخ داد، چالش تبلیغاتی جدی را در برگزاری رویداد پارسونا داشتیم، افزود: با وجود تمامی دشواری‌ها اما با همت و تلاش دوستان در دبیرخانه رویداد توانستیم اطلاع‌رسانی مدنظر خود را هدفمندتر انجام داده و بیش از 590 اثر مرتبط دریافت کنیم که در این میان البته برخی از افراد به صورت گروهی شرکت کردند. 

میثمی با بیان این که پراکندگی سنی این افراد از 8 تا 67 سال بود، ادامه داد: پراکندگی جغرافیایی شرکت‌کنندگان از همه استان‌ها به جز ایلام بود و از این موضوع که شرکت‌کنندگان با فرهنگ و آداب و روسم قومیتی مختلف حضور داشتند، بسیار جذاب است. البته کاراکتر ایلامی هم در بین آثار رسیده وجود دارد.

مدیرکل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به حضور شرکت کنندگان مختلف از نقاط روستایی و شهری متعدد در رویداد پارسونا، اظهار کرد: این پراکندگی و تنوع حضار در رویداد پارسونا این موضوع را به ما ثابت کرد که چه استعدادهای درخشانی در اقصی نقاط کشورمان وجود دارد.

او با بیان این که از میان 590 اثر با انتخاب هیات داوران و غربال اولیه‌ای که صورت گرفت 150 اثر به مرحله دوم رویداد پارسونا راه پیدا کردند، گفت:  برنامه‌ریزی اولیه‌مان این بود آثاری که به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند وارد دوره مربیگری شوند و آموزش های لازم را دریافت کنند و ما بعد از فرصت کوتاهی که برای بهبود کارهایشان در نظر گرفتیم، مرحله نهایی را برگزار کنیم. اما آنقدر تعداد و کیفیت شرکت‌کنندگان زیاد و مطلوب بود که حذف کردن عده‌ای از آنها دشوار بود.

میثمی همچنین افزود: بنابراین سقف راه‌یافتگان را افزایش دادیم و یک مرحله هم با عنوان «مدرسه مجازی» به پروژه اضافه کردیم و با افتخار در خدمت همه افرادی هستیم که به مرحله دوم راه پیدا کردند. 

مدیرکل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان توضیحاتی از نحوه آموزش شرکت کنندگان در این رویداد، ادامه داد: در مدرسه مجازی پارسونا در وهله اول می خواهیم آموزش هایی مرتبط با زمینه‌ها و محتوای این رویداد به شرکت‌کنندگان ارائه دهیم. سپس 15 الی 20 نفر از افراد بعد از مدرسه مجازی با انتخاب هیات داوران به مرحله نهایی صعود می کنند و منتورینگ حضوری برایشان برگزار می‌شود. بعد از آن هم فرصت کوتاهی به آنها داده می شود تا کارهایشان را اصلاح کنند و در نهایت نیز نفر اول تا سوم انتخاب می شوند.

او با تاکید بر اینکه بقیه آثاری که در این رویداد شرکت کردند، به هیچ وجه حذف نمی‌شوند، اظهار کرد: ما با این آثار برنامه‌های مختلفی خواهیم داشت و در مراحل بعدی به سراغ آنها می‌رویم. به این معنی که در ادامه رویداد پارسونا، فراخوان‌هایی درباره یک شخصیت تاریخی و یا یک موضوع یا رویداد خاص وجود خواهد داشت که براساس آنها رویدادهای کوچکتری را شاهد خواهیم بود. 

میثمی با بیان این که از ایده های شرکت‌کنندگانی که به مراحل بعدی راه پیدا کردند در قالب‌های محتوایی مختلفی استفاده می‌کنیم، افزود: قالب‌های مورد نظر همانند کتاب و ایده‌های نوآورانه جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند. از نظر ما ارائه محتوا باید دو ویژگی داشته باشد؛ اولا مبتنی به فناوری روز باشد و ثانیا وجهه اقتصادی داشته باشد تا بتواند زیست خود را ادامه دهد. 

او با تاکید بر تلاش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای برگزاری رویدادهای نوآورانه، ادامه داد: برای همین بود که رویداد پارسونا را با مشارکت دانشگاه صنعتی شریف تعریف و طراحی کردیم و از دوستان خوبمان در معاونت فرهنگی این دانشگاه قدردانی می کنیم.

مدیرکل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پایان با بیان این که در مدرسه مجازی پارسونا برنامه هایی را مدنظر داریم که بتواند از چند جهت شرکت کنندگان را تقویت کند، افزود: در وهله اول می خواهیم این افراد را با سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آشنا کنیم. در این مسیر ما برای شرکت کنندگان مجموعه ای را درنظر گرفته ایم که بتواند پیام های این سه حوزه مهم را برای آنها  به درستی تعریف کند. سپس دوره تهیه‌کنندگی انیمیشن را خواهیم داشت و پس از آن درباره بازارپردازی محصولات فرهنگی صحبت می‌کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011124761770

برچسب‌ها