موزه سنگ چالدران راه‌اندازی می‌شود

فرماندار چالدران گفت: امسال در نظر است با اختصاص بودجه، موزه سنگ در این شهرستان راه‌اندازی شود.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی 26 بهمن 1401 با محمدرضا عبدالله‌نژاد فرماندار چالدران دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این دیدار گفت: چالدران با داشتن جاذبه‌های تاریخی بی‌نظیر از جمله مجموعه ثبت جهانی قره‌کلیسا سالانه مسافران زیادی را جذب کند.

مرتضی صفری افزود: این اداره‌کل در راستای توسعه گردشگری در چالدران آماده همکاری و تعامل با همه دستگاه‌های مربوطه بوده و حمایت لازم را از سرمایه‌گذاری در این شهرستان انجام می‌دهد.

فرماندار چالدران هم در این دیدار گفت: چالدران با داشتن ظرفیت‌های بالا در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری می‌تواند در سطح استانی و ملی بدرخشد.

محمدرضا عبدالله‌نژاد افزود: چالدران محل شهادت هزاران مدافع این وطن است که در جنگ چالدران از سطح کشور برای دفاع از وطن راهی میدان جنگ شده و به شهادت رسیدند.

او ادامه داد: امسال نخستین مراسم پاسداشت حماسه شهدای چالدران برگزار شد و دومین دوره این مراسم در نظر است سال آینده برگزار شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011126378380

برچسب‌ها