معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی معارفه برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مراسم تودیع و معارفه معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری این اداره‌کل 25 بهمن 1401 با حضور مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی برگزار شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این مراسم اظهار کرد: نوع نگاه به مدیریت در یک حکومت اسلامی متفاوت‌تر از سایر حکومت‌ها بوده چرا که در این حکومت، قبول مسئولیت یک وظیفه سنگینی هست که رعایت حق‌الله و حق‌الناس در این مسئولیت در اولویت قرار دارد. 

مرتضی صفری افزود: در شرایط کنونی کشور اگر کسی مسئولیتی را برعهده می‌گیرد همگان برای توفیق او باید دعا و کمک کنند چرا که امروزه استکبار جهانی با تمام قوا برای مقابله با جمهوری اسلامی به میدان آمده است و مسئولان وظیفه خطیری در این برهه دارند. 

او با قدردانی از تلاش کارکنان اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان ادامه داد: همدلی و یک‌دلی در بین مجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی موج می‌زند و آن‌ها با کمترین امکانات تمام توان و تلاش خود را به کار می‌گیرند و من به داشتن چنین همکارانی بر خود می‌بالم. 

صفری تصریح کرد: آذربایجان غربی سرزمین ناشناخته‌ها است که با وجود داشتن ظرفیت‌های بی‌شمار آنگونه که باید و شاید شناخته نشده است و دلیل آن خود کمتربینی است که باید به این خودباوری برسیم که آذربایجان غربی می‌تواند بهترین و اولین باشد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: اول بودن در همه عرصه‌ها و حوزه‌ها باید هدف‌گذاری شود و رسیدن به این هدف نیاز به برنامه‌ریزی است و خوشبختانه در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران سند جامع گردشگری استان رونمایی شده و این سند نقشه راه برای توسعه و رونق گردشگری آذربایجان غربی است. 

او گفت: به نظر من فردی که مسئولیت جدیدی در این اداره‌کل قبول می‌کند باید پایبند به کار علمی بوده و روحیه جهادی برای خدمت به مردم و رسیدن به اهداف را داشته باشد. 

صفری خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری راه‌های نرفته زیادی وجود دارد و امروز گردشگری یک صنعت درآمدزاست که می‌تواند کشور را از درآمدهای نفتی بی‌نیاز کند و در این راستا استفاده از ایده‌های خلاقانه مانند راه‌اندازی اتوبوس گردشگری ریل‌باس برای جنوب استان، طراحی اپلیکیشن گردشگری تا پیش از نوروز سال ۱۴۰۲ در اولویت قرار دارد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با تشکر از مهدی ولی‌زاده، معاون سابق گردشگری گفت: او یک فرد اخلاق‌مدار بوده و زحماتش در برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران قابل قدردانی است. 

او گفت: رضا حیدری، معاون جدید گردشگری و سرمایه‌گذاری نیز از افراد خوش‌سابقه و خوش‌فکر اداره‌کل استان بوده و یک فرد علمی با تحصیلات مرتبط است و داشتن روابط‌عمومی بالا از ویژگی‌های خوب او است و انتظار من این است یک حرکت جهشی و رو به رشد را در حوزه گردشگری از با حضور او شاهد باشیم. 

معرفی ظرفیت‌های ناشناخته آذربایجان غربی

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: آدربایجان غربی با بیش از یک هزار و ۷۰۰ اثر ثبت ملی و پنج اثر ثبت جهانی از جمله پارک ملی دریاچه ارومیه، مراسم باداراک، کلیسای زور زور، قره‌کلیسا چالدران و تخت سلیمان تکاب از جمله معدود استان‌های کشور است که چندین اثر ثبت جهانی دارد. 

رضا حیدری افزود: همچنین صدها جاذبه ناشناخته در استان وجود دارد که از آن جمله می‌توان به چشمه ثریا، آبشار شلماش، جنگل‌های پردانان و ... اشاره کرد که در دنیا بی‌نظیر هستند و تلاش می‌شود با همکاری همکاران ظرفیت‌های آذربایجان غربی به مردم شناسانده شود. 

در پایان این مراسم از زحمات مهدی ولی‌زاده معاون سابق گردشگری قدردانی و رضا حیدری به‌عنوان معاون جدید گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی معرفی شد. 

مستندساز در حوزه معرفی جاذبه‌های گردشگری در صداوسیما، مدرس دانشگاه در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری، عضو کانون کارشناسان رسمی دادگستری در حوزه ابنیه و آثار باستانی، رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی  اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مشاور مدیران کل استانی از جمله سوابق رضا حیدری هستند. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011126378394

برچسب‌ها