معاون صنایع‌دستی آذربایجان غربی معرفی شد

محمدرضا طنابی به‌عنوان معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی معرفی شد و از زحمات محمد عبدلی قدردانی شد.

به‌گزارش میراث‌‌‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مراسم تودیع و معارفه معاون صنایع‌دستی این اداره‌کل 25 بهمن 1401 با حضور مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این مراسم گفت: صنایع‌دستی می‌تواند یک حوزه پیشران برای ایجاد اشتغال باشد و در عین حال مکمل حوزه گردشگری باشد که با سرمایه‌گذاری کم می‌توان اشتغال‌زایی خوبی را در این حوزه داشت.

مرتضی صفری اضافه کرد: نبود مشتری و حاشیه سود پایین از جمله مشکلات حوزه صنایع‌دستی بوده که نیازمند یک تغییر رویکرد در این است.

او ادامه داد: حوزه صنایع‌دستی باید تبدیل به یک حوزه اقتصادی شود و در این راستا در تولید محصولات صنایع‌دستی باید خلاقیت و نوآوری مورد توجه قرار بگیرد و نیز اتاق فکر در حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی، گردشگری و میراث‌فرهنگی ایجاد شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: خوشبختانه استاندار آذربایجان غربی به این حوزه علاقه‌مند بوده و تاکنون حمایت‌های لازم را داشته و امسال برای اولین بار در استان ۷۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ اعتبار برای حوزه صنایع‌دستی آذربایجان غربی اختصاص یافت.   

صفری ضمن تشکر از محمد عبدلی معاون سابق صنایع‌دستی گفت: محمدرضا طنابی فردی پیگیر و جدی در حوزه کاری خود هستند و امید است با همراهی همکاران و هنرمندان صنایع‌دستی بیش از پیش شاهد رونق و ترویج این حوزه بوده و احیا و فعال‌سازی تعاونی‌های صنایع‌دستی استان به جد پیگیری شود.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی در همه شهرستان‌های استان و اجرای طرح خوشه‌بندی صنایع‌دستی از جمله اولویت‌های این معاونت بوده که مورد تاکید استاندار آذربایجان غربی است و همه تلاش خود را برای تحقق این اهداف به کار گیریم و نیز آموزش و ترویج صنایع‌دستی نیز از جمله اولویت‌ها است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سابق صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی هم گفت: ۸۱ رشته صنایع‌دستی در استان شناسایی شده است و در این میان هنرهای چوبی و بافته‌های داری حرف زیادی برای گفتن دارد.

محمد عبدلی گفت: همه باید برای توسعه و ترویج صنایع‌دستی تلاش کنند چرا که این حوزه در استان غریب واقع شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارومیه، نماینده تام‌الاختیار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مرکز سرمایه‌گذاری‌های خارجی استانداری آذربایجان غربی، فرمانده یگان حفاظت، مدیر حراست و سرپرست معاونت توسعه مدیریت استان از سوابق محمدرضا طنابی هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011126378571

برچسب‌ها