جلسه هماهنگی همایش انجمن‌های میراث فرهنگی رودبار تشکیل شد

در راستای تشکیل و برگزاری انجمن‌های میراث فرهنگی، همایش دهیاران و روسای شوراهای اسلامی بخش رحمت آباد و بلوکات برگزار می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، محمدرضا امیری‌نژاد دوشنبه 24 بهمن 1401 با بیان مطلب فوق افزود: به منظور تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی، جلسه هماهنگی در راستای برگزاری همایش دهیاران و روسای شوراهای اسلامی با حضور بخشدار، رییس شورای بخش و مسئول اداره شهرستان رودبار در بخشداری رحمت آباد و بلوکات برگزار شد.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی گفت: در این جلسه که با حضور دهیار و اعضای شورای اسلامی به محوریت روستای نصفی برگزار شد، مواردی همچون ابلاغ ضوابط حریم تپه مارلیک و ضرورت عمل به مقررات، جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز، لزوم استعلام از اداره‌کل قبل از هرگونه فعالیت‌های عمرانی، پی‌گیری ایجاد موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی، مطرح شد.

او در راستای تشکیل و برگزاری منظم جلسات انجمن‌های میراث‌فرهنگی در نقاط مختلف بخش گفت: مقرر شد ابتدا با دعوت از دهیاران و روسای شوراهای اسلامی اهمیت موضوع تبیین و پس از آن به منظور صیانت و حراست از آثار انجمن های میراث فرهنگی در روستاها تشکیل شود.

امیری‌نژاد با تقدیر از بخشدار و رئیس انجمن میراث‌فرهنگی بخش رحمت آباد و بلوکات اظهار امیدواری کرد با برگزاری منظم جلسات و همراهی مردم از تجاوزها به مواریث ارزشمند فرهنگی کاسته شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401112670927

برچسب‌ها