اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد واحدهای بوم‌گردی در چالدران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: این اداره‌کل آمادگی دارد ۵۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۶ برای سرمایه‌گذاری در ایجاد واحدهای بوم‌گردی در چالدران اختصاص دهد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ در جلسه ستاد خدمات سفر چالدران اظهار کرد: امروزه برای توسعه اقتصادی در کشور نیاز است که به بخش گردشگری توجه ویژه شود و خوشبختانه استاندار آذربایجان غربی و همه فرمانداران سطح استان نگاه مثبتی به این بخش دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: چالدران با دارا بودن ۱۰۴ اثر ثبت ملی و یک اثر جهانی قره‌کلیسا ظرفیت‌های بالایی برای توسعه گردشگری دارد که می‌توان با تولید مستند و کلیپ‌های معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری چالدران و پخش در صداوسیما زمینه معرفی هر چه بیشتر این ظرفیت‌ها را فراهم کرد.

او ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های مختلف گردشگری و همایش نیز می‌تواند در معرفی چالدران بسیار تاثیرگذار باشد. صفری گفت: برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در اطراف قره‌کلیسا و مقبره سیدصدرالدین چالدران اقدامات لازم باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: این اداره‌کل برای راه‌اندازی موزه سنگ آماده همکاری با فرمانداری چالدران است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011127378347

برچسب‌ها