خانه‌های مسافر در خراسان شمالی سامان‌دهی می‌شوند

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری خراسان شمالی گفت: با توجه به نزدیک‌شدن به ایام نوروز ۱۴۰۲، خانه‌های مسافر در استان سامان‌دهی می‌شوند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، ابوالفضل اسماعیلی یکشنبه ۳۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران ورودی به استان، خانه‌های شخصی و منازلی که اقدام به پذیرش و اقامت زائر و مسافر می‌کنند ساماندهی می‌شوند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی به‌عنوان متولی اقامت در استان وظیفه سامان دهی این بخش از ظرفیت اقامتی را دارد، تصریح کرد: به‌موجب ماده ۱ و ۲۵ آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری و نظارت بر آنها مصوب ۴/۶/۹۴ هیائت وزیران در قالب اعلام شده صدور مجوز برای این خانه‌ها شروع شد که با کاربری مسکونی اقدام به اسکان مسافر می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ هتل، ۱۱ مهمان‌پذیر، ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۶ خانه مسافر، ۲ مجتمع گردشگری و ۲ متل در خراسان شمالی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 140111308611

برچسب‌ها