تشکیل کارگروه تخصصی برای بررسی معضلات محوطه باستانی ایوان کرخه

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوش گفت: به‌دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، کارگروهی تخصصی با هدف بررسی معضلات و ایجاد تعامل سازنده با جوامع محلی پیرامون محوطه باستانی ایوان کرخه تشکیل می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، علی بویری سه‌شنبه دوم اسفندماه 1401 اظهار کرد: با هدف بررسی معضلات و مشکلات پیرامون محوطه‌های باستانی روستای صالح‌آباد داوود و ایوان کرخه در بخش فتح‌المبین شوش، سجاد اسدی‌مهر دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان، بخشدار فتح‌المبین و جمعی از مدیران محلی، از این محوطه‌ها بازدید میدانی انجام دادند و از نزدیک موضوعات میراثی پیرامون این بخش را ارزیابی کردند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوش ادامه داد: در این بازدید جمعی که طی سالیان گذشته برای نخستین بار انجام گرفته بود، موارد حقوقی، مشکلات، معضلات، تعرضات و مداخلات صورت‌گرفته در سطح محوطه باستانی ایوان کرخه توسط دادستان عمومی بررسی و مقرر شد که یک کارگروه تخصصی در سطح منطقه برای بررسی معضلات موجود و جمع‌بندی مستندات در حوزه میراث ‌فرهنگی برای رفع مشکلات و اصلاح وضعیت فعلی تشکیل شود.  

او ضمن اشاره به پیشنهاد دادستان عمومی برای تعیین و تشکیل شعبه‌ای به منظور رسیدگی به پرونده‌های حقوقی میراث‌فرهنگی گفت: در پایان این بازدید، باتوجه به تأکید دادستان عمومی شهرستان بر اهمیت موضوع میراث‌فرهنگی در جامعه و نقش این حوزه در توسعه پایدار و لزوم توجه جدی در این بخش، جلسه‌ای در محل بخشداری فتح‌المبین باحضور دادستان عمومی و انقلاب اسلامی، محمود عیدانی فرماندار، خالد لطیفی‌مجد بخشدار و همچنین دهیار، مسئول‌دفتر نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی و مدیران ادارات آبفا و بنیاد مسکن به منظور جمع‌بندی موضوعات تشکیل شد.

محوطه باستانی ایوان کرخه، یکی از بزرگترین بقایای شهرهای دوره ساسانی در تاریخ ایران است که در غرب رودخانه کرخه و شهر شوش قرار دارد. این محوطه در سال 1310 خورشیدی با شماره 47 در فهرست آثارملی به ثبت رسیده است. شوش در 100کیلومتری مرکز استان خوزستان قرار دارد و نخستین اثر ثبت‌جهانی کشور (زیگورات چغازنبیل ) و محوطه میراث‌جهانی شوش در این شهرستان واقع شده‌اند.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14011202478440

برچسب‌ها