به گزارش میراث آریا، حسن خجسته در خصوص نخستین جشنواره «تولیدات چندرسانهای میراث فرهنگی» که در شهر یزد برگزار شد، اظهار کرد: میراث فرهنگی اگر درست نشان داده شود ظرفیت خوبی برای معرفی ایران است.
وی ادامه داد: جریان رسانهای کشور یک طرف و مسئولان و متولیان امر نیز یک طرف موضوع هستند و نمایش و معرفی ظرفیتهای حوزه میراث فرهنگی میتواند باعث آشنایی بیشتر مردم دنیا با ایران شود.
مطابق با صحبتهای این عضو هیات علمی دانشگاه، در این وزارتخانه یک جریان رسانهای پرقدرتی وجود دارد و این جشنواره یک نمونه آن است. میراث فرهنگی نهتنها به ایرانیان بلکه باید به دنیا نشان داده شود. گاهی میتوان با ساخت کلیپ و گاهی نیز میتوان با انتخاب یک اثر تاریخی بهعنوان لوکیشن میتوان میراث فرهنگی را به همگان معرفی کرد.
خجسته با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در حوزه رسانه تکرار است، تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت فراوانی در حوزه میراث فرهنگی داریم و این ظرفیتها باید بهخوبی در شبکههای فضای مجازی و رسانهها معرفی و تبلیغ شود، این پیوند تا حالا صورت نگرفته است اما این جشنواره میتواند پیونددهنده میراث فرهنگی و رسانه باشد.
وی همچنین اظهار کرد: موضوع میراث فرهنگی میتواند دستمایه ساخت فیلمها، کلیپها و تیزرهای مختلف باشد.
نخستین جشنواره ملی تولیدات چند رسانهای میراث فرهنگی از روز جمعه 28 بهمن ماه 1401 از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.
در این جشنواره 2925 اثر ارسال و در 16 بخش داوری انجام شد. محورهای جشنواره در 8 گروه اصلی و 3 ابر گروه رادیو، فضای مجازی و سینما و تلویزیون به عنوان 3 گروه اصلی معرفی شد. در حوزه مستند کوتاه 505 اثر و بخش مستند بلند بالای 100 اثر شرکت کردند.
هدف از جشنواره تولیدات چندرسانهای میراث فرهنگی معرفی بهتر داشتهها، فعال کردن هنرمندان این حوزه و تقدیر از برگزیدگان این حوزه است تا ارتباط هنرمندان و مدیران فرهنگی و اجرایی در حوزه میراث فرهنگی کشور نزدیکتر شود و دسترسی آنها به محیطهای میراثی آسان شود.
انتهای پیام/
انتهای پیام/