نشست مشترک استاندار یزد با جمعی از راهنمایان گردشگری چین

استاندار یزد با جمعی از راهنمایان گردشگری استان‌های مختلف کشور چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، مهران فاطمی روز سه‌شنبه دوم مهرماه در نشست با جمعی از راهنمایان گردشگری استان‌های مختلف کشور چین، با اشاره به سابقه روابط بسیار خوب بین کشور ایران و چین، گفت: یکی از مصادیق آن جاده ابریشم است که به‌عنوان جاده تجاری برای مبادلات بین دو کشور بوده است.

استاندار یزد بابیان اینکه کشور ایران نیز مانند کشور چین کشوری پر از تاریخ، فرهنگ و تمدن است، اظهار داشت: مردم ایران مردمانی صلح‌دوست، مهربان و نوع‌دوست هستند و این کشور پر از جاذبه‌های طبیعی، میراثی و تاریخی است. فاطمی در ادامه بابیان اینکه یزد در میان استان‌های کشور همچون نگینی می‌درخشد، خاطرنشان کرد: شهر یزد تنها شهر میراث جهانی در ایران است که در یونسکو به ثبت رسیده است.

او ادامه داد: یزد همچون سایر شهرهای میراث جهانی، صرفاً متعلق به ایران نیست و متعلق به کل دنیاست.

استاندار یزد با بیان اینکه شهر یزد عمدتاً از خشت و گل درست‌شده است، گفت: معماری بناهای تاریخی یزد متناسب با آب‌وهوای آن و مصالح مورد استفاده در آن‌ها سازگار با طبیعت است.

فاطمی همچنین به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان یزد در حوزه کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: این استان علی‌رغم محدودیت‌های شدید آبی، با روش‌های بهره ورانه و با حداقل مصرف آب، در کشت های متراکم گلخانه‌ای حائز سه رتبه برتر کشور است.

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011203104781

برچسب‌ها