اولین جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان قاینات برگزار شد

نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر قاینات، ویژه نوروز 1402 به ریاست فرماندار، مسئولین کمیته‌ها، اعضای ستاد و مدعوین برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد محمدی فرماندار قاینات و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان، روز پنج‌شنبه 4 اسفندماه 1401 ضمن قدردانی از تلاش‌هایی که در سال‌های گذشته در ستاد اجرایی خدمات سفر داشته‌اند، اظهار کرد: نوروز فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری است و هم‌زمانی پر خیروبرکت بهار طبیعت و بهار قرآن که با روزهای ابتدایی سال 1402 مصادف شده است، به احسن الحال تعبیر می‌کنیم و از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و.. متناسب با آن را پیش‌بینی و برگزار کند.

فرماندار قاینات و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان قاین افزود: امیدواریم بتوانیم از تعامل و همراهی مدیران برای توسعه در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم و طبعاً برای جلوگیری و پرهیز از موازی‌کاری و در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم، این تعاملات لازم است.

محمدی خطاب به رؤسای کمیته‌های ستاد خدمات سفر شهرستان، با بیان این‌که نسبت به برگزاری جلسه کمیته‌ها اقدام شود تا برای اجرای تمامی فعالیت‌ها برنامه‌محور و نظام‌مند باشیم، تصریح کرد: هر یک از مدیران از ایده‌هایی که می‌تواند به خدمات‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر به مسافران و گردشگران کمک کند، حتماً استفاده نکنند و در مجموع وظایفی که برای کمیته‌ها مشخص‌شده را به نحو مطلوب به انجام برسانند.

فرماندار خطاب به شهرداران، تأکید کرد: شهرداران باید تمام تلاش خود را برای زیباسازی شهری و سامان‌دهی فضای سبز شهری برای جذب گردشگران و مسافران و به‌ویژه شهروندان در این ایام فراهم کنند، به‌گونه‌ای که نتایج و آثارش برای همه مردم و مسافران در سطح شهرها مشهود باشد. دستگاه‌های نظارتی نیز برای این ایام برنامه‌های ویژه‌ای در نظر بگیرند که ان‌شاءالله اتفاق تلخی نیفتد و نارضایتی‌ها به‌سوی صفر حرکت کند.

محمدی هم‌چنین بر استقرار چادرهای عشایری، اکیپ‌های سیار خدمات‌رسان به مسافرین در مناطق و اماکن گردشگری، پارک‌ها، بقاع متبرکه و ... تأکید کرد.

حمید عباس‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قاینات و دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان، ضمن قدردانی از خدمات ارزنده اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر در سال 1401 گفت: از تعطیلات نوروز باید به‌عنوان یک فرصت در راستای معرفی شهرستان، صنایع‌دستی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و دیگر مزیت‌های اقتصادی، فرهنگی، تاریخی و غیره به‌خوبی استفاده کنیم.

عباس‌زاده در ادامه خلاصه‌ای از دستورالعمل ابلاغی ستاد سفر را قرائت کرد و افزود: فهرست کشیک ادارات، محل استقرار مسافران، نانوایی‌ها و... به دبیرخانه ارسال شود و همچنین شهرداری‌ها و ادارات مرتبط، آمادگی لازم برای استقرار ایستگاه‌های خدمات رسان در ورودی شهرها را داشته باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401120613792

برچسب‌ها