امضای تفاهم‌نامه برای ثبت ژئو پارک شیرکوه در یونسکو

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد و دانشگاه آزاد اسلامی یزد به‌منظور انجام اقدامات در راستای ثبت ژئو پارک شیرکوه در یونسکو خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، احمد آخوندی روز یکشنبه 7 اسفندماه گفت: حفاظت از عارضه‌های زمین‌شناختی دست‌نخورده در ژئوپارک شیرکوه جزء اولویت‌های اصلی به شمار می‌رود که با امضای این تفاهم‌نامه در آینده نزدیک مطالعات آن با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی یزد آغاز و امیدواریم تا سال آینده ثبت ملی شود و تا ۳ سال آینده نیز شاهد ثبت جهانی آن باشیم.

مدیرکل میراث­‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد ادامه داد: انجام فعالیت‌های مطالعاتی، طراحی، اجرا و راه‌اندازی و تصویب ژئوپارک شیرکوه در عرصه ملی و بین‌المللی یونسکو از مهم‌ترین موضوعات این تفاهم‌نامه است.

آخوندی افزود: انجام فرآیندهای ثبت ملی ژئوپارک و ثبت آن در یونسکو، نصب تابلوهای ژئوسایت و پلیگون مربوطه و ایجاد و احداث موزه ژئوپارک از مهم‌ترین موضوعات این تفاهم‌نامه است.

او اظهار داشت: مدت اعتبار این تفاهم‌نامه 5 سال شمسی است و در صورت عملکرد مطلوب قابل تمدید است.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14011207104524

برچسب‌ها