به گزارش خبرنگار میراث آریا، پنجاهوچهارمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر صبح امروز دوشنبه ۸ اسفندماه ۱۴۰۱ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد.
علیاصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور در این جلسه دائمی شدن برگزاری ستاد خدمات سفر در طول سال را مهمترین دستاورد این دولت در راستای هماهنگی دستگاههای مرتبط با سفر و خدمترسانی به مردم عنوان کرد و گفت: این هماهنگیهای ایجادشده منجر به اقدامات نوآورانه و ابتکاری از سوی هر یک از دستگاهها شد.
او از اقدامات دستگاهها در سطح استانی و ملی تشکر کرد و افزود: سال گذشته با هماهنگی بهوجود آمده با شورای عالی فضای مجازی و دیگر دستگاهها، مقاصد مکمل و جایگزین متناسب با تغییرات اقلیمی به گردشگران پیشنهاد داده شد. بدون هماهنگی همه دستگاهها این اقدام در خصوص مقاصد مکمل و جایگزین امکانپذیر نبود.
راهاندازی کمپین «سی شصت» با همکاری جمعیت جوانان هلال احمر و سازمان امور عشایر از دیگر مواردی بود که شالبافیان به آن اشاره کرد.
او ادامه داد: با توجه به اینکه برای ستاد ساختار بودجهای مشخص برای دستگاهها دیده نشده است، این موضوع باید در قالب برنامه هفتم تامین شود.
معاونگردشگری کشور به موضوع توزیع تعطیلات با توجه به اوج سفرها در نیمه شعبان و تمهیدات لازم برای این ایام اشاره کرد و افزود: پیشبینی این است غیر از افزایش حجم سفرها زمان تعطیلات طولانیتر شود و بعد از تعطیلات نوروز نیز حجم انبوهی از سفرها را به مناسبت عید سعید فطر خواهیم داشت.
شالبافیان با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ ستاد خدمات سفر استانی و بیش از ۵۰۰ ستاد در سطح شهرستانها تشکیل شده است، افزود: مهندس ضرغامی تاکید کردند که تجارب ستادهای خدمات سفر و استفاده از آنها تدوین شود و در ستادهای استانی مورد بررسی قرار گیرد. این تجارب میتواند عمدهترین نقاط ضعف و قوت سال گذشته را مورد تاکید قرار دهند.
او با اشاره به اینکه ملاحظاتی متناسب با ماه مبارک رمضان تدوین و ابلاغ شده است، افزود: تاکید این است که نشاط اجتماعی همراه با حفظ حرمت ماه مبارک در نظر گرفته شود و مورد توجه دستگاهها قرار گیرد.
رئیس ستاد خدمات سفر به نقش اطلاعرسانی و روابط عمومی دستگاهها اشاره کرد و افزود: سال گذشته به همت روابط عمومی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هماهنگی خوبی بین دستگاهها ایجاد شد و امیدوارم امسال نیز این مهم انجام گیرد. همچنین اطلاعرسانی صداوسیما به شکل زیرنویس بسیار حائز اهمیت است.
او به اهمیت تقویت سامانه ۰۹۶۲۹ برای درج شکایتها مردمی وانعکاس شکایت گردشگران در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این امکان اگر در سایر دستگاهها به وجود بیاید امکان رسیدگی به شکایات مردمی و و اعتماد به دستگاهها را فراهم میکند.
انتهای پیام/
انتهای پیام/