مستند گوزل زنجانیم در روستای منطش شهرستان خدابنده ضبط شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خدابنده گفت: مستند گوزل زنجانیم برای شبکه اشراق زنجان درخصوص اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهرستان خدابنده ضبط شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، معصومه شیری عصر روز دوشنبه 8 اسفند ۱۴۰۱ گفت: برنامه گجه لر گوزل زنجانیم شبکه اشراق زنجان از اقامتگاه بوم‌گردی در روستای منطش شهرستان خدابنده مستندی را می‌سازد که از این شبکه استانی پخش خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خدابنده افزود: تمرکز این مستند بر مقوله بوم‌گردی است؛ به گونه‌ای که در آن اثری از هتل‌های مدرن دیده نمی‌شود، بلکه جهت اصلی دوربین به سمت خانه‌های روستایی و محلی است. هم‌چنین اثری از رستوران‌ها و غذاهای آنچنانی دیده نمی‌شود، بلکه تمرکز اصلی بر معرفی و نمایش غذاهای محلی و غذاخوری‌های بومی در دل منطقه است.

او گفت: بهار و نوروز ایام گردشگری است و مخاطبان نیز به دنبال انتخاب فضاهایی برای گذران اوقات فراغت خود هستند. با پخش این مستند و برنامه‌هایی از این جنس، مردم می‌توانند در کنار آشنایی با جاذبه‌های گردشگری با فرهنگ‌های جدیدی هم آشنا شوند.

شیری بیان کرد: بوم‌گردی که غربی‌ها آن را با عنوان «گردشگری تجربه‌گرا» نام می‌برند، نوعی از گردشگری است که در آن آموزش داده می‌شود چگونه بدون لطمه‌زدن به محیط‌زیست و حفظ هویت و اصالت مردم می‌توان درآمدزایی و جذب توریست داشت.

 انتهای پیام./

انتهای پیام/

کد خبر 14011208931294

برچسب‌ها