ضبط برنامه خبری لباس‌های محلی و اقوام روستای هارون آباد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طارم گفت: از ۱۱ نوع لباس محلی روستای هارون آباد و از بردن مراسم عیدی برای نو عروس مستندی برای شبکه اشراق زنجان تهیه و ضبط شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، زهرا جعفری عصر روز دوشنبه 8 اسفند ۱۴۰۱ گفت: لباس محلی روستای هارون آباد در شهرستان طارم با پشتوانه عظیم تاریخی یکی از نمادهای اصلی پوشش اصیل مردم طارم است که استفاده از آن هنوز در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون رایج است. مردمان این روستا در طول تاریخ لباس سنتی و محلی خود را حفظ کرده و همچنان از این پوشش استفاده می‌کنند که تنوع رنگ و لباس باعث جذب گردشگران می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طارم افزود: با آن که در بسیاری از استان‌های کشورمان لباس‌های مدرن جایگزین لباس‌های محلی شده است، اما در روستای هارون آباد همچنان بسیاری از مردان و زنان پوشش بومی را به پوشش‌های جدید ترجیح می‌دهند و بر این باورند که پوشیدن لباس‌های سنتی نشانی از هویت آنهاست.

جعفری افزود: لباس بومی طارم نماد زیبایی، اصالت، هویت و فرهنگ است که گردشگران با تماشای آن اشتیاق به پوشیدن آن دارند که ترویج و معرفی بیشتر لباس هارون آباد در حفظ این پوشاک محلی تاثیرگذار است.

او گفت: از ۱۱ نوع لباس محلی روستای هارون آباد و از بردن مراسم عیدی برای نو عروس مستندی برای شبکه اشراق زنجان تهیه و ضبط شد.

 انتهای پیام./

انتهای پیام/

کد خبر 14011208931791

برچسب‌ها