آمادگی مراکز تاریخی، گردشگری و اقامتی چناران برای میزبانی از مهمانان نوروزی

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران از آمادگی مراکز تاریخی، گردشگری و اقامتی چناران برای میزبانی از مهمانان نوروز 1402 خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی، محمد طاهریان مقدم امروز پنجشنبه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر افزود: پاک‌سازی محوطه‌ تاریخی برج تاریخی رادکان اقدامی اثربخش و  مناسب برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه نوروز و استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی است و تمیزی آثار تاریخی نشانه ارزشمند بودن در راستای تکریم بازدیدکنندگان است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران گفت: در حال حاضر ۱۰ واحد اقامتی شامل اقامتگاه‌های  بوم‌گردی و خانه‌مسافر در روستاهای گردشگری شهرستان از جمله، رادکان، اخلمد، بقمچ، آبگاهی با ظرفیت بیش از ۳۵۰ نفر آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی است.

طاهریان‌مقدم اظهار کرد: تاکنون با کمک مسئولان شهرستان بیش از چهار جلسه ستاد خدمات سفر در شهرستان و بخش‌های آن تشکیل شده و با کمک بخشداری رادکان  و راهداری شهرستان مسیرهای منتهی به برج تاریخی رادکان مرمت و سامان‌دهی شده است.

او تصریح کرد: برج تاریخی رادکان یکی از بناهای شاخص کشور است که محوطه آن پاک‌سازی‌ و نظافت شده و در نظر داریم در روز دوم فروردین جشن نوروزگاه را با کمک بخشداری رادکان، شهرداری و دستگاه‌های مرتبط در محل برج تاریخی رادکان برگزار کنیم.

طاهریان‌مقدم گفت: تمام مراکز پذیرایی بین‌راهی، نمازخانه‌های بین‌راهی، مراکز اقامتی ، پمپ‌های بنزین و تمام فضا‌های خدماتی درون‌شهری و برون‌شهری در شهرستان چناران  برای استقبال مناسب از مسافران نوروزی در حال آماده‌سازی است.

این شهرستان بیش از ۳۰ روستای گردشگری و دارای ۱۸ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است و هرساله ۱۵ میلیون مسافر و گردشگر از این شهرستان عبور می کنند.

چناران در۵۰ کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011211770955

برچسب‌ها