همكاری‌ با آژانس‌های مسافرتی و گردشگری تركیه برای جذب گردشگر افزایش می‌یابد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در راستای توسعه گردشگری و جذب مسافر همکاری با آژانس‌های مسافرتی و گردشگری ترکیه افزایش می‌یابد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری 15 اسفند 1401 در دیدار با عبدالله تونچدمیر، رئیس هیئت مدیره آژانس مسافرتی و گردشگری آیانیس تور ترکیه اظهار کرد: ایران مهد تاریخ و فرهنگ بوده و هر گردشگر که به کشور سفر می‌کند یک سفیر و مبلغ برای ایران است و آن‌ها با سفر به این کشور متوجه می‌شوند که گفته‌های غربی‌ها و استکبار جهانی در قالب پروژه ایران‌هراسی صحت ندارد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: ایران و ترکیه اشتراکات زیادی از نظر فرهنگی و دینی دارند و همین اشتراکات فرصت خوبی برای توسعه همکاری‌ها و تعاملات است. 

او ادامه داد: آذربایجان غربی دروازه ورود به اروپا بوده است. مسافران ورودی از ترکیه به این استان می‌توانند از جاذبه‌های تاریخی بی‌نظیر آن از جمله تخت سلیمان تکاب، قره‌کلیسا چالدران، کلیسای حضرت مریم ارومیه و ... بازدید کنند و از طبیعت بی‌نظیر این استان استفاده کنند. 

صفری تصریح کرد: در موزه باستان‌شناسی ارومیه اشیای متعلق به ۹ هزار سال قبل وجود دارد که نشان‌دهنده تاریخ غنی آذربایجان غربی است. 

رئیس هیئت مدیره آژانس مسافرتی و گردشگری آیانیس تور ترکیه هم در این دیدار خاطرنشان کرد: تورهای زیادی را در سالیان گذشته به ایران آورده‌ام و به‌خوبی با فرهنگ غنی مردم ایران و تاریخ این کشور آشنایی دارم. 

عبدالله تونچدمیر اضافه کرد: برخلاف تبلیغات کشورهای غربی، مسافران هنگامی که به ایران سفر می‌کنند با مشاهده امنیت و زیبایی این کشور شگفت‌زده شدند و برای سفر چندباره به ایران ابراز تمایل می‌کنند. 

او بیان کرد: برای جذب گردشگر در آذربایجان غربی نیاز است که هتل‌ها برای تورهای گردشگری دسته‌جمعی تخفیف ویژه در نظر بگیرند. همچنین نحوه ارائه خدمات به آن‌ها نیز باید به‌روز باشد چرا که این اقدامات در افزایش مدت زمان ماندگاری گردشگران موثر است. 

در پایان یکی از آثار مینیاتور استاد رحیمی از هنرمندان برجسته استان به عبدالله تونچ‌دمیر اهدا شد. 

انتهای پیام/ 

انتهای پیام/

کد خبر 14011215378343

برچسب‌ها