صدور مجوز موقت برای 52 واحد بوم‌گردی و خانه مسافر هرمزگان در ایام نوروز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: طی یک هفته ۵۲ واحد بوم‌گردی و خانه‌ مسافر که بر آن‌ها نظارت وجود نداشت، شناسایی و مجوز موقت فعالیت تا پایان نوروز صادر شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان هرمزگان با حضور مصطفی فاطمی دبیر ستاد خدمات سفر کشور، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اعضای ستاد در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان روز یکشنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۱ در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان گفت: نظارت مستمر بر اماکن و اقامتگاه‌ها به ویژه در جزیره هرمز به‌محض دریافت دستور استاندار انجام شد و طی یک هفته ۵۲ واحد بوم‌گردی و خانه‌ مسافر که بر آن‌ها نظارت وجود نداشت، شناسایی شد و مجوز موقت فعالیت تا پایان نوروز صادر شد.

او افزود: تمامی این موارد مورد نظارت و ارزیابی کامل قرار می‌گیرند و بر روی مراکز خدمات‌رسان نیز مانند مراکز بهداشتی، درمانی و اغذیه نظارت انجام می‌شود که چک لیست‌هایی برای این اقدام تهیه‌ شده است.

محسنی تصریح کرد: هرمزگان پایتخت سفرها و گردشگری دریایی است، ایمنی و افزایش شناورها و همیار ناجی مدنظر بنادر و دریانوردی قرار دارد و برنامه خوبی توسط این اداره‌کل تهیه‌ شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان اضافه کرد: همچنین برای هوشمندانه کردن خدمات، نرم‌افزار اطلاع‌رسانی گردشگر با نام ارگ تهیه‌ شده که اغلب اطلاعات مورد نیاز گردشگران در آن در دسترس عموم قرار می‌گیرد و امید می‌رود تا عید نوروز آماده رونمایی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: چنانچه سازمان‌های همکار همراهی داشته باشند بخش بزرگی از اطلاع‌رسانی و دسترسی به مسافران به خدمات با بهره‌گیری از این نرم‌افزار مدیریت خواهد شد.

محسنی تأکید کرد: مسیر جدید گردشگری برای جزیره هنگام هم با همکاری بنادر و دریانوردی و منطقه آزاد قشم تا قبل از عید نوروز راه‌اندازی خواهد شد که بار و ترافیک سایر مناطق را کاهش خواهد داد.

او افزود: برای نصب تابلوهای فیزیکی در سطح شهر بندرعباس به شهرداری تأکید شده و روش اطلاع‌رسانی را هم ظرف ۴۸ ساعت آینده تعیین و به شهرداری بندرعباس و شورای ترافیک اعلام خواهیم کرد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان ادامه داد: امید می‌رود نصب تابلوهای راهنمای گردشگر در سطح شهر بندرعباس انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: امسال رویدادهای مختلفی مشخص‌ شده که با نوروز پیوند بخورد که می‌توان به گردشگری حرا و گردشگری روستایی با مشارکت اداره‌کل روستایی استانداری هرمزگان اشاره کرد و امید می‌رود نشان‌سازی روستاهای ساحلی با همکاری منطقه آزاد قشم انجام شود.

او گفت: ابریشم ۲۰ درصد از جاده ادویه بوده است،‌ بشر در سده‌های قبل نیازمند اغذیه و دارو بوده که مسیر اصلی آن از هرمزگان عبور می‌کرده است.

محسنی اشاره کرد: وجود پل‌های بزرگ لاتیدان با طول چهار برابری نسبت به پل سی‌وسه‌پل اصفهان حکایت از این فعالیت و تجارت قوی ادویه در این منطقه دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011215395550

برچسب‌ها