دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان تشکیل شد

دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان ویژه نوروز 1402 با حضور رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر، دبیر ستاد و روسای کمیته های تخصصی ستاد استان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، محسن افشارچی روز 15 اسفند ۱۴۰۱ در جریان این جلسه با تاکید بر همکاری و کوشش کلیه اعضای ستاد سفرهای نوروزی گفت: رونق سفرهای نوروزی، حوزه گردشگری و صنایع‌دستی به اقتصاد مردم استان زنجان یاری­‌های قابل توجهی خواهد داشت و این امر در صورتی ممکن خواهد شد که اعضای این کمیته‌ها با جدیت بیشتری کار کنند. اقامتگاه‌­های بوم‌گردی مفهوم  تکثر و مردم‌محوری بودن را دارند و باید در سطح استان به صورت مناسب توزیع شوند.

استاندار زنجان و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان افزود: فرمانداران پس از پایان تعطیلات نوروزی در خصوص تبلیغات اعم از بروشور، نصب بنر، نحوه اسکان، پذیرایی از مسافران و.... گزارش جامعی ارائه شود. سال آینده باید دو مجوز هتل در استان صادر و یکی از آنها باید ساخته شود و برای ایام نوروز  تیزر ملی با عنوان «زنجان، میزبان مهربان» ساخته شود و در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد تا داشته‌های استان بیش از پیش معرفی شوند.

او با بیان اینکه باید تامین زیرساخت‌ها و نشان دادن زیرساخت‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است، خاطرنشان کرد: فاز جنوبی پروژه سبزه‌میدان فردا با حضور وزیر کشور افتتاح می‌شود که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته فاز دوم پروژه سبزه میدان نیز به اتمام خواهد رسید تا مرکز شهر زنجان به عنوان سایت بزرگ گردشگرپذیر باشد.

افشارچی بیان کرد: تاکید این است که نشاط اجتماعی همراه با حفظ حرمت ماه مبارک در نظر گرفته شود و مورد توجه دستگاه‌ها قرار گیرد. اگر بخواهیم از صنعت گردشگری در راستای رونق بخشی به اقتصاد استان بهره ای ببریم باید زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای این بخش توسط همه دستگاه‌های اجرایی و اعضای ستاد فراهم شود و این زیرساخ­ت‌ها معرفی شوند.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به راه‌اندازی پایانه صادراتی زنجان گفت: این پایانه به عنوان زیرساختی مناسب شکل گرفته است که باید با برنامه‌ریزی‌های لازم و استفاده بهینه از آن، برای استان ثروت‌آفرین باشد و فروش محصولات کشاورزی و صنایع‌دستی در این پایانه رونق گیرد.

سید سعید صفوی نیز با تاکید بر این که تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای توسعه گردشگری در استان است، گفت: دستگاه‌های عضو ستاد برای خدمات رسانی به گردشگران نوروزی باید در آمادگی کامل باشند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر افزود: ما به عنوان متولیان این امر باید زنجان را به عنوان یک مقصد گردشگری معرفی کنیم و همچنین با برنامه‌ریزی درست انگیزه مسافران را برای ماندگاری در این استان بیشتر کنیم.

او با اشاره به اینکه در اقصی نقاط استان می‌توانیم بوم گردی ها را توسعه دهیم تصریح کرد اقدامات صدا و سیما و همچنین رسانه‌ها در موضوع سفرهای نوروزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این سازمان می‌تواند در راستای تبلیغات، معرفی و اطلاع رسانی اقدامات موثری داشته باشد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های ستاد خدمات سفر استان بیان کرد: آمادگی نسبتا خوبی برای پذیرش مسافران و گردشگران در ایام نوروز خواهیم داشت و همچنین باتوجه به مقارن نوروز با ماه مبارک رمضان انتزاعات و الزماتی را بایستی رعایت کنیم تا هماهنگی خوبی برای پذیرش مسافران در استان داشته باشیم.

صفوی گفت: در کمترین زمان ممکن پروانه بهره‌برداری برای این اماکن صادر می‌شود و دولت نیز تسهیلات خوبی را برای فعالان و سرمایه‌گذاران در این خصوص ارائه می‌دهد

او بیان کرد: در حوزه صنایع‌دستی فلزی نیز استان زنجان با ۵۵ رشته صنایع‌دستی فعال است که می‌تواند بهانه خوبی برای مسافرت به استان زنجان باشد.

 انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011215931237

برچسب‌ها