باغ تاریخی بقعه شیخ کلخوران احیا می‌شود

با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در محوطه اثر ثبت ملی بقعه شیخ کلخوران و با کاشت نهال همزمان با نیمه شعبان و روز درختکاری پروژه احیای باغ تاریخی این مجموعه آغاز شد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، امروز ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۱ و همزمان با نیمه شعبان پروژه احیای باغ تاریخی کلخوران با حضور سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، حسن محمدی ادیب مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در این مراسم گفت: سرانه فضای سبز در شهر و استان ما مناسب نیست و نیاز داریم که در شهرهای امروزی با نزدیک کردن طبیعت به شهرها و خانه‌ها، احیای باغ‌ها و تاسیس پارک‌ها سرانه فضای سبز را افزایش دهیم.

امام جمعه اردبیل افزود: برای داشتن محیط زیست سالم یک عزم ملی نیاز است و باید هم مردم و هم همه مسئولین در محیط مورد مسئولیت خود به کاشت درخت و توسعه فضای سبز اقدام کنند.

سید حسن عاملی تاکید کرد: کاشت درخت یک عبادت است که پیامبر اعظم (ص) نیز مسلمانان را به این کار توصیه کرده و من از همه هموطنان کمک می‌خواهم و همه را به کاشت درخت و توسعه فضاهای سبز دعوت می‌کنم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: یکی از برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو احیای باغ تاریخی بقعه شیخ کلخوران است که همزمان با روز درختکاری و جشن نیمه شعبان این پروژه به صورت رسمی آغاز شد.

حسن محمدی ادیب افزود: این مراسم با کاشت نهال‌های گلابی و آلبالو به عنوان درخت‌های بومی اردبیل و در محوطه اثر ثبت ملی بقعه شیخ کلخوران همراه شد تا باغ این محوطه تاریخی احیا شود.

او تاکید کرد: در سال جاری و از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری رقمی نزدیک به دو میلیارد تومان برای رواق بندی و محوطه سازی این مجموعه هزینه شده است و ایجاد بازارچه صنایع دستی در مجموعه بقعه شیخ کلخوران یکی دیگر از برنامه‌های مدنظر ما برای این مجموعه است.

انتهای پیام/

کد خبر 14011217292880

برچسب‌ها