رونق گردشگری عمان با اعطای ویزای رایگان به 103 کشور

یکی از بزرگترین دلایل افزایش ورود گردشگران به عمان، امکان سفر بدون ویزا به این کشور برای مردم ۱۰۳ کشور از سراسر جهان بوده است.

به‌گزارش میراث‌آریا، تصمیم برای تمدید ورود بدون روادید به مدت ۱۴ روز برای گردشگران از ۱۰۳ کشور دنیا، کاتالیزوری برای ارتقای بخش گردشگری در کشور عمان است. این تصمیم برای حمایت از صنعت گردشگری در عمان با تسهیلات بدون روادید طبق مقررات و شرایط خاص اتخاذ شده است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط مرکز ملی آمار و اطلاعات (NCSI)، سلطان‌نشین عمان شاهد جهش عظیم ۳۴۸ درصدی گردشگران در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱  بوده است و ورود ۲.۹ میلیون گردشگر به عمان در سال ۲۰۲۲ ثبت شده است.

محمد الغفیلی، یکی از مقامات ارشد گروه عمران عنوان کرد: افزایش مداوم آمار گردشگران در سلطان‌نشین عمان نتیجه یک رویکرد عمل‌گرایانه و یکپارچه در توسعه بخش گردشگری بوده است.

این مدیر ارشد عملیات عمران، گفت: این رشد را می‌توان به گام‌های یکپارچه‌ای نسبت داد که در ماه‌های اخیر اتخاذ شده است. برخی از اقدامات اخیر شامل اعطای ویزای ورود رایگان به بیش از ۱۰۰ کشور است.

افزایش ورود گردشگران باعث شد که درآمد هتل‌های ۳ تا ۵ ستاره در پایان ژانویه ۲۰۲۳ با ۵۰.۸ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۲۲ به بیش از 20 میلیون ریال عمان برسد.

آخرین داده‌ها شاهد افزایش ۳۱.۳ درصدی ضریب اشغال بوده و به ۵۳.۷ درصد رسیده است که در مقایسه با ۴۰.۹ درصد در دوره مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش خوبی داشته است، در حالی که تعداد میهمانان هتل‌های ۳ تا ۵ ستاره در پایان ژانویه ۲۰۲۳ به بیش از 173 هزار نفر رسید که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲، ۶۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

الغفیلی با هدف قرار دادن بازار عظیم هند برای مقاصد گردشگری گفت: گردشگران هندی جزو ۳۰ کشوری هستند که می‌توانند بدون ویزا  به عمان سفر کنند، البته به شرط داشتن ویزای ورود ایالات متحده آمریکا، کانادا، انگلستان، کشورهای شینگن، یا ژاپن یا داشتن مجوز اقامت یکی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، این مجوز اقامت یا کار باید یکی از مشاغل مورد تایید دولت عمان باشد. 

او افزود: علاوه بر هند کشورهای ارمنستان، آذربایجان، السالوادور، کاستاریکا، نیکاراگوئه، هندوراس، آلبانی، لائوس، قرقیزستان، مکزیک، ویتنام، بوتان، گواتمالا، بلاروس، کوبا، پاناما، پرو، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، بوسنی و هرزگوین، قزاقستان، مالدیو، اردن، تونس، الجزایر، موریتانی، مراکش و مصر نیز از این مزایا بهره‌مند خواهند شد.

مدیر ارشد عملیات عمران عمان در ادامه گفت: ما همچنین شاهد هجوم گردشگری داخلی با افزایش جشنواره‌ها و رویددادهای فرهنگی در سراسر استان‌ها بوده‌ایم که به میزبانی عمران و ادارات استانداری برگزار می‌شود که به موضوع مناظر متنوع فرهنگی و خیره‌کننده سلطنت عمان می‌پرددازند.

الغفیلی افزود: بازار سفر پس از کرونا به دلیل اینکه تمام مردم سراسر جهان به دنبال مقاصد سفر تجربی جدیدی هستند، در حال بازگشت است. عمان برای چنین مقصد گردشگری ایده‌آلی، در رتبه‌بندی جهانی بالایی قرار دارد. ما خوشحالیم که شاهد رشد مداوم بازدیدکنندگان و رسیدن آمار به قبل از دوران همه‌گیری کرونا هستیم. در طول نمایشگاه اخیر ITB برلین، یکی از پیشروترین نمایشگاه‌های تجاری مسافرتی جهان، اپراتور مسافرتی ملی خود ما «Visit Oman» جایزه معتبر «بهترین شریک گردشگری سال ۲۰۲۳» را که توسط رهبر صنعت سفر و گردشگری، Voyage Privé در بورس بین المللی گردشگری در برلین ارائه شده است دریافت کرد.

او تصریح کرد: VisitOman.om همچنین یک برنامه وفاداری و پاداش را برای شرکای تجاری مسافرتی در سراسر جهان راه‌اندازی کرده است که به آژانس‌های مسافرتی اجازه می‌دهد امتیازهای خود را برای طیف گسترده‌ای از مزایا، پیشنهادات ویژه و جوایز کسب کرده و از آن‌ها استفاده کنند و تعهد Visit Oman برای افزایش گردشگری به عمان را تقویت کنند.

مدیر ارشد عملیات عمران عمان افزود: در عمران، ما همچنان به توسعه مجموعه‌های متنوعی از تجربیات و مقاصد که با روندهای فعلی سفر منطبق می‌شوند ادامه می‌دهیم. این کار با ارائه تجربه‌های استثنایی از مهمان‌نوازی و اوقات فراغت، ارائه یک سفر بی‌نظیر و خاطره‌انگیز به بازدیدکنندگانی که می‌خواهند برای تجدید قوا یا کشف موارد جدید سفر کنند، و ماجراجویی با خانواده‌ها و دوستان همراه با تجربه‌هایی غنی، میسر خواهد شد.

اقامت بدون ویزا با پرداخت هزینه قابل تمدید است

این مقام ROP اضافه کرد که این گزینه برای گردشگران ۱۰۳ کشور وجود دارد که اقامت خود را برای بیش از ۱۴ روز تمدید کنند. پس از مدت مشخص‌ شده، مسافران باید به صورت آنلاین برای دریافت ویزای الکترونیکی با هزینه ۲۰ ریال عمان برای مدت یک ماه اقدام کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند برای دریافت ویزای مولتی ورودی یک‌ساله اقدام کنند، مشروط بر اینکه اقامت آن‌ها در هر بازدید یک ماه بیشتر نباشد.

پرتغال، سوئد، نروژ، ایتالیا، بلغارستان، سوئیس، کرواسی، مجارستان، صربستان، گرجستان، دانمارک، آلمان، یونان، ایسلند، بلژیک، رومانی، اسلوونی، فنلاند، لوکزامبورگ، مالت، موناکو، قبرس، اوکراین، اسپانیا، جمهوری چک، اتریش، ایرلند، بریتانیا، لهستان، اسلواکی، فرانسه، هلند، ونزوئلا، کلمبیا، اروگوئه، پاراگوئه، آرژانتین، برزیل، ژاپن، تایلند، آفریقای جنوبی، روسیه، چین، ایالات متحده آمریکا، ترکیه، کره جنوبی، نیوزلند، ایران، استرالیا، اندونزی، تایوان، کانادا، مالزی و سنگاپور از جمله کشورهای مهمی هستند که اتباع آن‌ها اجازه ورود بدون روادید به عمان به مدت ۱۴ روز را دارند.

ترجمه از اسدالله حقانی

انتهای پیام/

کد خبر 14011221900859

برچسب‌ها