شرایط سفر ایمن برای نوروز ۱۴۰۲ در استان خراسان جنوبی فراهم شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: در آستانه نوروز انتظار می‌رود مدیران پای‌کار باشند تا شاهد کارنامه موفقی در استان باشیم و امکان سفر ایمن برای همه مسافران فراهم شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، جواد قناعت ظهر روز یک‌شنبه 21 اسفندماه 1401 در جلسه شورای اداری و ستاد سفر استان، اظهار داشت: مسئله اسکان مسافران در ایام نوروز و تأمین اقلام ضروری به‌طورجدی در دستور کار قرار گیرد. 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: ایجاد استراحتگاه‌های موقت، رصد اقدامات سفر و رفع نارسایی‌های احتمالی، انعکاس خدمات و معرفی استان از سوی رسانه‌ها نیز مورد انتظار است. 

قناعت یادآور شد: در نوروز پیش‌رو استان خراسان جنوبی باید به‌خوبی در سطح کشور معرفی شود و هر چه این اقدام بیشتر موردتوجه قرار گیرد، منفعت بیشتری برای استان دارد. 

او گفت: باید همه اقدامات به‌خوبی از سوی دستگاه‌ها انعکاس داده شود تا خراسان جنوبی در همه زمینه‌ها رتبه‌های بین یک تا سه را کسب کند. 

قناعت گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده در نوروز 1401 به لحاظ تردد رتبه هشت کشوری، ماندگار مسافر و گردشگر رتبه پنجم، فروش صنایع‌دستی جز 10 استان اول کشور و در  کاهش تلفات جاده رتبه اول کشوری را کسب کرده‌ایم. 

او متذکر شد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز دغدغه‌های شئونات دینی رعایت شود. 

استاندار خراسان جنوبی بابیان اینکه در طول سالی که گذشت شاهد اتفاقات فراوان تلخ و شیرین در کشور و استان بودیم عنوان کرد: مردم خراسان جنوبی در سفر رئیس‌جمهور استقبال بی‌نظیری داشتند و  با حضورشان کاری کردند کارستان که این مهم نشان از کار تیمی مدیران هم دارد. 

قناعت با تأکید بر اینکه نگرانی‌هایی بابت این تجمع مردمی وجود داشت گفت: با نگاه انقلابی و تدینی مردم استان، شاهد حضور پرشور 35 تا 45 هزار نفر در استادیوم آزادی بودیم که این استقبال از رئیس‌جمهور امتیازی برای نظام محسوب شده است. 

او بابیان اینکه این اتفاق موجب خوشحالی جریان‌های انقلابی در کشور شد و نشان داد علیرغم وجود همه مشکلات هنوز نظام انقلاب اسلامی برای توده مردم ارزشمند است اظهار داشت: در مهرماه امسال هم شاهد حضور رئیس قوه قضائیه در استان بودیم که حضور ایشان در جمع دانشگاهیان و جوانان آن‌هم در شرایط اغتشاشات بسیار ارزشمند بود. 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: زمستان امسال شاهد افت فشار گاز بودیم که مردم همکاری و همیاری خوبی داشتند و تدابیر مدیران به‌ویژه شرکت گاز استان موجب شد در شرایط بسیار ساخت ، اتفاقات ناگوار رخ ندهد. 

او از تعطیلی ادارات در آن شرایط به‌عنوان یک تدبیر مناسب یادکرد و گفت: در این شرایط، خط قرمز مردم هستند لذا با تعطیلی ادارات تلاش کردیم شرایط گاز پایدار در شبکه خانگی برقرار کنیم. 

قناعت عنوان کرد: به خاطر کار تیمی علی‌رغم پایین بودند فشار گاز، اما شاهد قطع گاز جدی در استان نبودیم و شرایط به‌خوبی مدیریت شد. 

او با اشاره به پیگیری‌هایی که برای توسعه زیرساخت‌ها صورت گرفته، ادامه داد: خط لوله سه‌راهی دشتک – زابل به نهبندان بااعتبار هشت هزار میلیارد تومان در مرحله مناقصه قرار گرفته و با اجرای آن شاهد تحول خوبی در حوزه تأمین گاز استان خواهیم بود. 

استاندار خراسان جنوبی بابیان اینکه خط سراسری از هرمزگان به خراسان جنوبی به طول هزار و 100 کیلومتر بااعتبار 70 هزار میلیارد تومان در دست برنامه‌ریزی و مطالعه است، اظهار داشت: خط انتقال فرآورده‌های نفتی از رفسنجان بااعتبار 12 هزار میلیارد تومان اقدام مهم دیگری در تأمین زیرساخت‌های استان است. 

او با اشاره به وقوع زلزله نسبتاً شدید در بشرویه نیز گفت: خوشبختانه تلفات انسانی نداشتیم، اما پیگیری برای نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی ادامه دارد. 

قناعت عنوان کرد: جشنواره شهید رجایی امسال در بین 31 استان برگزار و استاندار خراسان جنوبی جزو سه استاندار برتر در کشور انتخاب شد که نشان داد همه دستگاه‌های اجرایی باهم افزایی باکار تیمی اقدامات جهشی در سطح استان رقم زدند که از نگاه تیزبین دستگاه‌های ارزیاب ملی مغفول نماند.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: راهپیمایی 13 آبان و 22 بهمن امسال هم نشان داد که همه مردم پای نظام ایستاده‌اند و به نفع انقلاب اعلام آمادگی کردند لذا بساط اغتشاشات جمع شد.

قناعت افزود: یکی از اتفاقات خوب سال جاری برگزاری کارگروه‌های رفع موانع تولید بود که مدیران از اتاق‌ها خارج و وارد میدان تولید شدند لذا عدد قابل‌توجهی از واحدهای تولیدی راکد فعال شدند که ارزشمند و قابل‌تقدیر است. 

او گفت: ارتباط مستمر مدیران استان با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی ارزشمند است که افق و راه روشن برای جریان انقلابی هدایت می‌شود و انتظار است که این ارتباط سال آینده هم تداوم داشته باش و ارتباط با مجموعه وزارتخانه و بسترسازی رفت‌وآمد مدیران وزارتی به استان از موارد ارزیابی مدیران است. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401122213210

برچسب‌ها