رونق دوباره گردشگری در خلخال

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال از رونق دوباره گردشگری در این شهرستان در سال 1401 خبرداد و پیش‌بینی کرد که شهرستان خلخال در تعطیلات عید نوروز 1402 با افزایش گردشگران روبرو شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، علی درویشی امروز 22 اسفندماه 1401 در جلسه ستاد خدمات سفر خلخال گفت: قبل از شیوع کرونا سالانه بطور میانگین بیش از ۳ میلیون مسافر و گردشگر  به این شهرستان سفر می‌کردند که بخش مهمی از این تعداد سفر مربوط به سفرهای ایام تعطیلات نوروز بوده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خلخال افزود: با بهبود شرایط کرونا از اواخر سال گذشته، آمار ورودی گردشگران به شهرستان حاکی از بازگشت تدریجی شرایط به دوران قبل از کرونا و حضور گردشگران در این شهر گردشگرپذیر بوده است.

او تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در ایام تعطیلات نوروز امسال آمار ورودی گردشگران خلخال با افزایش چشم‌گیری روبرو شود.

درویشی درباره ظرفیت اماکن اقامتی شهرستان خلخال هم گفت: ۱۰ هتل، هتل آپارتمان، مراکز اقامتی رسمی و مجموعه‌های بوم‌گردی دارای پروانه فعالیت در شهرستان‌های خلخال و کوثر به تعداد ۱۵۰ اتاق و سوئیت با ظرفیت ۵۵۰ تخت در کنار این مجموعه خانه‌های مسافر مجاز و سامان‌دهی شده با ظرفیت ۳۲۰ تخت، آماده پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

دبیر ستاد خدمات سفر خلخال گفت: با بهره‌برداری از مجموعه گردشگری و هتل ۵ ستاره ازناو، هتل رغائب و هتل‌های هشجین و کلور در مراکز بخش‌های شاهرود و خورش رستم ظرفیت اتاق‌ها و تخت‌های پذیرش گردشگران در این شهرستان در آینده نزدیک به ۲ برابر ظرفیت فعلی افزایش خواهد یافت.

فرماندار و رئیس ستاد خدمات سفر خلخال نیز در این جلسه اعلام کرد: با توجه به تقارن ایام تعطیلات نوروز امسال با ماه مبارک رمضان پیش‌بینی می‌شود سفرهای نوروزی به این شهرستان از آخر اسفندماه تا سوم فروردین‌ماه 1402 آغاز شود.

سیدجواد یحیی‌زاده خانه تکانی شهری از سوی شهرداری، استقبال از بهار، استقبال از نخستین میهمان نوروزی در مبادی ورودی و اجرای برنامه‌های آیینی و سنتی در روستاها را از برنامه‌های پیش‌بینی شده ایام نوروز در این شهرستان برشمرد.

رئیس ستاد خدمات سفر خلخال با اشاره به پیش‌بینی افزایش مسافران، میهمانان و گردشگران نوروزی این شهرستان و تأکید بر تشکیل کمیته‌های ۱۳ گانه زیر مجموعه ستاد خدمات سفر، از اصحاب رسانه خواست برای تهیه برنامه‌های خبری و معرفی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهرستان تلاش کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011222292620

برچسب‌ها