دستگاه‌های اجرایی از تمام توان خود برای خدمات به گردشگران نوروزی استفاده کنند/راه‌اندازی مراکز بین‌راهی استقبال از مسافران نوروزی در ۵ نقطه

فرماندار قائن در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر 1402 قائنات تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی تمام توان خود را به میدان بیاورند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد محمدی روز دوشنبه 22 اسفندماه 1401 در جلسه ستاد خدمات سفر که با رویکرد گزارش‌دهی مسئولان کمیته‌ها و اعضای ستاد، بررسی روند تحقق مصوبات جلسه اول و همچنین تصمیم‌گیری در خصوص نحوه استقبال از مسافران نوروزی که با حضور معاونان و بخشداران در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، از راه‌اندازی مراکز بین‌راهی استقبال از مسافران نوروزی در ۵ نقطه شهری در شهرستان قائن خبر داد.

فرماندار قائن افزود: این مراکز در شهرهای قائن، خضری دشت بیاض، نیمبلوک، آرین شهر و اسفدن راه‌اندازی خواهد شد و در قالب غرفه‌های عرضه صنایع‌دستی، سوغات محلی، راهنمای مسافر، مشاوره مذهبی، استقرار چادرهای عشایری، اکیپ‌های امدادرسان آماده خدمت‌رسانی خواهند بود.

محمدی با اشاره به ‌پیش‌بینی بارندگی در ایام نوروز افزود: دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی، آمادگی مواجهه با آن را داشته باشند.

او خطاب به رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه برای نقاط حادثه‌خیز آشکارسازی انجام شود، تأکید کرد: از سه‌راهی روم تا آرین شهر به طول ۱۲ کیلومتر جاده دو طرفه بوده و جز نقاط حادثه‌خیز است به همین منظور بایستی با نصب تابلوی هشدار و بنر، اطلاع‌رسانی به مسافران انجام شود تا باا حتیاط بیشتری در مسیر تردد کنند.

فرماندار قائن همچنین ترمیم آسفالت و تیغ‌زنی محورهای روستایی و عشایری را ضروری دانست و تأکید کرد: تیم بازرسی و نظارت در سطح شهرستان فعال خواهد بود.

محمدی تأکید کرد: ادارات در اسرع وقت، فهرست کشیک خود را به فرمانداری و دبیرخانه ستاد ارسال کنند.

حمید عباس‌زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قائنات و دبیر ستاد در سخنانی گفت: نظارت و بازدیدهای دقیق و مستمر با تیمی از کارشناسان عضو کمیته انجام می‌شود. موزه‌ها و اماکن مورد بازدید آماده حضور گردشگران شده، اقلام تبلیغاتی مانند بنر و بروشور اطلاع‌رسانی به‌منظور توزیع بین مسافران طراحی و به زود به چاپ خواهد رسید.

او بر لزوم ثبت آمار روزانه توسط دستگاه‌ها (مانند هلال‌احمر، پلیس‌راه، اورژانس و... در سامانه جانا) اشاره کرد و گفت: یک نفر برای هماهنگی و ثبت آمار تعیین و به دبیرخانه و ستاد معرفی شود. اماکن اسکان و اقامت مسافران و متصدی با مشخصات کامل به دبیرخانه اعلام شود.

مرتضی بشارتی معاون دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری و بازرس ستاد هماهنگی خدمات سفر استان، ضمن بررسی معضلات و مشکلات مربوط به سفر و ارائه راهکار برای رفع آن‌ها، نظارت بر حسن انجام وظایف دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط در امر خدمات‌رسانی به مسافران را یادآور شد.

در ادامه جلسه، مسئولان کمیته‌ها، به ارائه گزارش فعالیت‌ها و برنامه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401122313979

برچسب‌ها