بازدید نظارتی مستمر از نمازخانه‌های بین‌راهی استان قم در ایام نوروز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: در ایام نوروز بازدید نظارتی مستمر از مساجد و نمازخانه‌های مجتمع‌های خدماتی رفاهی و گردشگری استان انجام می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی امروز سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات ستاد اجرایی خدمات سفر استان قم، بازدید نظارتی از مساجد و نمازخانه‌های مجتمع‌های خدماتی رفاهی و اماکن گردشگری انجام شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم ادامه داد: در این بازدیدها که به منظور نظارت و اطمینان از ارتقای کیفیت و بهداشت از نمازخانه‌های بین‌راهی انجام شد، نحوه ارائه خدمات اماکن خدماتی بین‌راهی و جایگاه‌های سوخت، به ویژه سامان‌دهی وضعیت نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مورد بررسی قرار گرفت. 

او افزود: در این بازدیدها نظافت عمومی مساجد و نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی خوب ارزیابی و در چند مورد جزئی، تذکرات لازم ارائه شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم اضافه کرد: با توجه به اهمیت ارائه خدمات مطلوب به منظور حفظ آرامش معنوی زائران به مدیران تأسیسات گردشگری استان تذکر داده شده که مُهرهای سنگی قابل شست‌وشو را جایگزین مُهرهای خاکی و به لحاظ بهداشتی از چادر و جانمازهای نو استفاده کنند. 

ارجمندی افزود: از تمامی متولیان نمازخانه‌های بین‌راهی خواسته شده است که با رعایت موازین بهداشتی در نمازخانه‌ها همیشه باز باشد و تمام امکانات و تمهیدات خود را برای اقامه نماز زائران و مسافران به کار ببندند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در پایان گفت: با توجه به تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان بازدیدهای نظارتی از مساجد و نمازخانه‌های مجتمع‌های خدماتی رفاهی و گردشگری استان به صورت مستمر تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011223684290

برچسب‌ها