جلسه ستاد دائمی ارتقای زیرساخت‌های روستای ملی مرواربافی داویجان همدان برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر گفت: مرواربافی هنری است که قابلیت ایجاد اشتغال با حداقل هزینه را داشته و ارزش افزوده پنج برابری دارد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، جلسه ستاد دائمی ارتقای زیرساخت‌های روستای ملی مرواربافی داویجان در روز دوشنبه ۲۲ اسفند ماه در محل سالن شهید موسوی فرمانداری برگزار شد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر در این جلسه با اشاره به روند ثبت روستای ملی مرواربافی گفت: هنر مرواربافی به لحاظ کاربردی در زندگی مردم نقش مهمی دارد و به لحاظ کاشت و نگهداری بسیار راحت است و بازار داخلی و خارجی خوبی دارد. مرواربافی هنری است که ایجاد اشتغال می‌کند و ارزش افزوده پنج برابری دارد.

ابراهیم جلیلی ضمن تشکر از زحمات کسانی که در ثبت این هنر زحمت کشیدند، افزود: چند نکته برای ما بسیار حائز اهمیت است؛ نکته اول اینکه ما در مرواربافی بی‌رقیب نیستیم و برخی از شهرها و روستاها به دنبال مطرح شدن در این هنر هستند و نکته مهم دیگری که در بحث مرواربافی وجود دارد این است که واحدهای کوچک تولیدی بهتر از کارخانه‌ها می‌توانند اشتغال ایجاد کنند و مرواربافی قابلیت ایجاد اشتغال با حداقل هزینه را دارد .

او افزود: شهرستان ملایر فروشگاه مستقل عرضه مروار ندارد و بعضا در کنار محصولات دیگر فروخته می‌شود که نیازمند یک نمایشگاه مستقل و با کیفیت هستیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011223889806

برچسب‌ها