گردشگری دفاع مقدس را در اصفهان گسترش می‌دهیم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در آیین رونمایی از 77 کتاب ایام دفاع مقدس، بر لزوم توسعه گردشگری دفاع مقدس به‌ویژه برای نسل جوان تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، صبح امروز 24 اسفندماه سال 1401، آیین رونمایی از 77 کتاب رویدادهای ایام دفاع مقدس با حضور علیرضا ایزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد رضایی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هم‌زمان با پاسداشت روز شهید و سالروز بمباران مسجد جامع عتیق در سال 1363، در شبستان بیت الشتاء این مجموعه جهانی برگزار شد.

ایزدی در این آیین گفت: امروز ما شاهد ایجاد یک‌فاصله زیاد میان نسل‌ها هستیم، اگرچه همه ما با یک شیوه تربیت‌ شده‌ایم، اما نسل‌های جدید به‌واسطه عدم آشنایی با مبانی هویتی خود، هیچ‌گونه آگاهی و شناختی از یکی از مهم‌ترین برهه‌های حساس تاریخ معاصر ایران یعنی ایام انقلاب و دوران جنگ تحمیلی ندارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: ما هیچ‌گاه با مردم عراق مشکلی نداشته و نداریم، بلکه مشکل ما با تفکر حاکمان آن زمان عراق بود که به نام اسلام به تمام مردمان جهان اسلام ازجمله مردم ایران ظلم می‌کردند.

او افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف ما در دو حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری حفظ این یادمان‌ها و ارائه آن‌ها به نسل‌های آینده ایران و سایر مردم جهان است، لذا تلاش داریم تا گردشگری دفاع مقدس را در پهنه استان اصفهان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کانون‌های ایام دفاع مقدس در ایران گسترش دهیم.

در این نشست همچنین محمد رضایی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان نیز با ایراد سخنانی گفت: امروز یکی از مهم‌ترین وظایف ما، آگاهی‌بخشی به نسل‌های جوان ایرانی از رخدادهای ایام تاریخ معاصر ایران به‌ویژه دوران دفاع مقدس است.

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین شروط برای تحقق این آگاهی‌بخشی، الگوبرداری مناسب از پیشکسوتان ایام دفاع مقدس است، به‌گونه‌ای که بتوانیم گذشته پرافتخارمان را برای نسل‌های جدید به‌درستی تبیین کنیم.

در این آیین از 77 کتاب رخدادهای رزمندگان استان اصفهان در ایام دفاع مقدس رونمایی شد، همچنین از تمبر یادبود این 77 کتاب نیز با حضور پیشکسوتان ایام دفاع مقدس رونمایی شد.

یکی از مهم‌ترین این آثار رونمایی از کتاب آثار تاریخی شهر اصفهان است که در ایام دفاع مقدس در جنگ ناجوانمردانه شهرها، بمباران شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401122423989

برچسب‌ها