ضرورت تشکیل اتاق فکر گردشگری در قم/ طرح «خیابان غذا» در شهر قم اجرا می‌شود

رئیس اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی شهرداری قم بر ضرورت تشکیل اتاق فکر گردشگری با حضور متولیان و فعالان این حوزه تاکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، حمید نادری بیست و سوم اسفندماه در نشست هماهنگی نوروز ۱۴۰۲ دفاتر مسافرتی و راهنمایان گردشگری استان قم در سالن اجتماعات هتل وِنوس گفت: صنعت گردشگری متشکل از حلقه‌هایی است که باید در کنار هم قرار گیرند تا این صنعت رونق یابد و یکی از حلقه‌های مهم آن، دفاتر مسافرتی هستند که وظیفه جذب گردشگر و مسافر را از سایر شهرهای کشور دارند. 

رئیس اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی شهرداری قم  افزود: حلقه بعدی راهنمایان گردشگری به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرها هستند و حلقه بعدی دستگاه‌های متولی بخش گردشگری که این‌ها سه ضلع اصلی این مجموعه محسوب می‌شوند. تلاش کردیم با برگزاری این نشست بتوانیم این حلقه‌ها را کنار هم قرار دهیم و نیز ظرفیت‌های خود را بیان کنیم. 

او در ادامه بر ضرورت تشکیل اتاق فکر در زمینه صنعت گردشگری با حضور متولیان و فعالان این حوزه تاکید و خاطرنشان کرد: از بسته‌های متنوع گردشگری توسط دفاتر مسافرتی استقبال می‌کنیم. 

نادری گفت: مشکل ما، افزایش ماندگاری حضور زائران و گردشگران در قم است تا بخش‌های مرتبط با گردشگری مانند هتل‌ها، دفاتر مسافرتی و راهنمایان گردشگری از حضور و ماندگاری مسافران بهره لازم را ببرند. 

رئیس اداره گردشگری و امور زائران سازمان فرهنگی شهرداری قم با اشاره به اماکن گردشگری و تفریحی در شهر قم تصریح کرد: در مدیریت شهرداری قم بسته‌های تفریحی و گردشگری همچون تله استیژ، باغ پرندگان و شهربازی ایجاد و بنا شده است تا بسته‌های تخفیفی در اختیار دفاتر مسافرتی قرار بگیرد. 

طرح «خیابان غذا» در شهر قم اجرا می‌شود

او همچنین از پیگیری طرح «خیابان غذا» در شهر قم خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا مجموعه غذاهای سنتی ایرانی و بین‌المللی را در این طرح لحاظ کنیم و در حال تهیه طرح مطالعاتی آن هستیم. 

نادری عنوان کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم باهمکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، اتحادیه زنان کارگر (خانه کارگر)، انجمن توسعه زندگی بومی شوکا و مشارکت مدیریت مجتمع ونوس (هتل؛ رستوران) طرح «خیابان غذا» را اجرا می‌کند. 

در این نشست تعدادی از مدیران شهری و مسئولان دفاتر مسافرتی، انجمن حرفه‌ای گردشگری استان قم و انجمن صنفی و حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان قم و برخی از راهنمایان گردشگری دیدگاه‌های خود را درباره  مسائل مطرح شده بیان کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011224684737

برچسب‌ها