تشکیل اولین کمیته فنی نظارت بر راهنمایان گردشگری زنجان

سرپرست معاونت گردشگری زنجان از تشکیل نخستین کمیته فنی نظارت بر راهنمایان گردشگری استان خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، داود آبیان  روز چهارشنبه 24 اسفند1401 با بیان اینکه استان زنجان 215 راهنمای گردشگری کارت‌دار دارد، گفت: از سوی وزارتخانه تفویض اختیار صدور کارت راهنمایان گردشگری به استان داده‌شده و از این‌ پس مراحل صدور کارت راهنمایان گردشگری از طریق استان انجام می‌شود.

 سرپرست معاونت گردشگری زنجان با اشاره به اهداف تشکیل این کمیته اظهار کرد: نظارت بر نحوه فعالیت راهنمایان گردشگری، رسیدگی به شکایات از راهنمایان و تصمیم گیری درخصوص صدور کارت راهنمایان از مهم‌ترین اهداف تشکیل این کمیته است.

او گفت: اعضای کمیته فنی نظارت بر فعالیت راهنمایان گردشگری استان شامل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیر حراست، مسئول دفتر بررسی و همکاری اداره‌کل، رئیس دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و رئیس و دبیر تشکل راهنمایان گردشگری استان است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی زنجان با بیان این‌که در استان‌هایی که تعداد راهنمایان آن بیش از ۳۰ نفر باشد، تشکیل این کمیته الزامی است ادامه داد: این راهنمایان گردشگری در سطوح ملی و بین‌المللی و در حوزه‌های مختلف از جمله طبیعت‌گردی، فرهنگی و … فعالیت دارند و افرادی كه بدون كارت معتبر تورگردانی اقدام به برگزاری تور كنند، غیرقانونی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در این جلسه افزود: به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین افراد در راهنمایی گردشگران، در جلب رضایت مسافران و گردشگران و ترغیب آن‌ها به سفر دوباره به استان از اهمیت بالایی برخوردارند و به‌عنوان سفیران صلح نقش مهمی دارند.

سید سعید صفوی بیان کرد: توجه به دانش افزایی راهنمایان گردشگری در خصوص ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی منطقه گامی موثر در پیوستگی اجرای تورهای گردشگری در استان است. چون راهنمایان نقش مهمی در  ضمانت بازگشت گردشگران و ایجاد تجربه‌ای منحصر به فرد از تورهای برگزار شده ایفا می‌کنند.

 انتهای پیام./

انتهای پیام/

کد خبر 14011224931566

برچسب‌ها