باران شدید چغازنبیل را تعطیل کرد/ فعالیت موزه هفت‌تپه طبق روال عادی

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه از تعطیلی این محوطه باستانی طی روز پنج‌شنبه هفته جاری به‌دلیل شدت بارندگی و خیس بودن این محوطه و شرایط جوی به‌منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به بنا و گردشگران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، عاطفه رشنویی بامداد پنج‌شنبه 25 اسفندماه 1401 اظهار کرد: به دلیل باران بسیار شدیدی که از ساعتی پیش در شهرستان شوش آغاز به باریدن کرده است و باتوجه به حجم بارندگی و ضرورت حفاظت و صیانت از مجموعه میراث‌جهانی چغازنبیل، بازدید از این مجموعه در روز پنج‌شنبه (۲۵ اسفندماه 1401) ممنوع و محوطه تعطیل خواهد بود.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه افزود: به اطلاع علاقه‌مندان و گردشگرانی که برای این تاریخ برنامه‌ریزی کرده بودند می‌رسانیم که در برنامه‌ریزی‌های خود تجدید نظر و در زمان مناسب‌تری برای بازدید از این اثر تاریخی مراجعه کنند

او با اشاره به این‎که اولین وظیفه ما، حفاظت از محوطه و رعایت قوانین و قواعد نگهداری از آن است، از عموم گردشگران خواست که در راستای حفظ این میراث غنی فرهنگی که متعلق به خود آن‎ها است، با عوامل پایگاه همکاری لازم را داشته باشند و تا عادی شرایط جوی از مراجعه به محوطه باستانی چغازنبیل خودداری کنند.

رشنویی در پایان تأکید کرد: در روزهای بارندگی و هنگامی که زمین خیس است و باران باریده قطعاً نمی‌‎توانیم اجازه بازدید از عرصه را بدهیم و تقاضا داریم در این راستا گردشگران عزیز نیز با ما همکاری کنند.

او اضافه کرد: باوجود تعطیلی میراث‌جهانی چغازنبیل در روز پنجشنبه، موزه هفت‌تپه در این روز براساس روال عادی به کار خود ادامه خواهد داد و گردشگران می‌توانند برای بازدید به این موزه مراجعه کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011225478598

برچسب‌ها