برگزاری کارگاه قزوین‌شناسی برای راهنمایان گردشگری در قزوین

با شروع فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر قزوین و با هدف مهارت‌افزایی در ارائه اطلاعات دقیق و کامل به گردشگران، کارگاه قزوین‌شناسی برای راهنمایان گردشگری قزوین برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، ابراهیم میرزایی روز پنجشنبه 25 اسفند 1401 با اعلام این خبر گفت: این کارگاه آموزشی به همت کمیته آموزش انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان در دو جلسه تئوری و یک جلسه عملی با حضور ۲۰ نفر از راهنمایان تشکیل شد.

رئيس انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان با اشاره به سرفصل‌های ارائه شده در این دوره افزود: آشنایی با دوران پیش از تاریخ و ویژگی‌های هر دوره،  آشنایی و معرفی محوطه‌های پیش از تاریخ استان و دشت قزوین (غار پارینه‌سنگی قلعه‌کرد آوج، محوطه‌های پیش از تاریخ زاغه، قبرستان و سگزآباد بوئین‌زهرا)، شکل‌گیری و توسعه شهر قزوین، شکل‌گیری شهر قزوین در دوره ساسانی، شهر قزوین در قرون اولیه اسلامی،  قزوین در قرون میانی (سلجوقی و ایلخانی)، توسعه و گسترش شهر در دوره صفویه و قاجار از جمله موضوعات ارائه‌شده در این دوره است.

میرزایی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره در کارگاه عملی به‌صورت حضوری از موزه شهر قزوین بازدید کرده و توضیحات لازم در مورد اشیا تاریخی توسط سلیمه زارعی راهنمای گردشگری و کارشناس ارشد باستان‌شناسی ارائه شد.

او یادآور شد: راهنمایان گردشگری استان با استقرار در بناهای تاریخی برای ارائه خدمات و میزبانی از گردشگران در نوروز 1402 آمادگی کامل دارند.

انتهای پیام /

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14011225492417

برچسب‌ها