شئونات ماه مبارک رمضان در ایام نوروز در شهرستان خمین رعایت شود

فرماندار شهرستان خمین با اشاره به همزمانی ایام نوروز با ماه مبارک رمضان گفت: در ایام نوروز شئونات ماه مبارک رمضان در این شهرستان باید رعایت شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، حمید کمانکش امروز 25 اسفند 1401 در ادامه افزود: تقارن بهار طبیعت و بهار رمضان فرصت خوبی برای شادابی جسم و روح است.

فرماندار شهرستان خمین تاکید کرد: بهسازی و رعایت نظافت و مسائل بهداشتی در نمازخانه‌های عمومی ضروری است.

او با تاکید بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ایام نوروز گفت: در تعطیلات نوروز جمعیت شهرستان افزایش پیدا می‌کند و خدمات‌رسانی به مردم در تمامی حوزه‌ها به خصوص بخش درمان باید شبانه‌روزی باشد.

کمانکش افزود: روسای دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان آنها در ستاد خدمات سفر در تعطیلات نوروز سال آینده به صورت شبانه‌روزی باید در دسترس باشند.

فرماندار شهرستان خمین تاکید کرد: ادارات زیرساخت خمین در ایام نوروز آمادگی لازم برای حوادث پیش‌بینی نشده را داشته باشند.

علی مشهدی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین نیز در این نشست اظهار داشت: نمایشگاه صنایع‌دستی شامل هشت غرفه صنایع‌دستی، یک غرفه گردشگری و یک غرفه عرضه محصولات عرقیات گیاهی از ۲۶ اسفندماه جاری تا پایان تعطیلات نوروز در بیت تاریخی امام راحل دایر است.

مشهدی افزود: در روز نخست نوروز سال آینده آیین نمادین استقبال از مسافران در ورودی‌های شهر انجام می‌شود.

او توضیح داد: ۴۰ اثر از دستکندهای خمین مربوط به دوره سلجوقی به موزه مردم‌شناسی خمین انتقال داده شده است و روز شنبه آیین رونمایی از این آثار انجام می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین بیان کرد: در هر مدرسه شش کلاس تجهیز شده است و مدرسه علامه طباطبایی ویژه و دارای تخت است.

در ادامه مهدی داودی رئیس جمعیت هلال‌احمر خمین نیز گفت: این شهرستان ظرفیت ۶۳ نفر اسکان اضطراری در نوروز سال آینده را دارد.

داودی افزود: اسکان اضطراری در شهرستان شامل مساجد در مسیر بخشداری‌های مرکزی و کمره، خانه کشتی، دارالقرآن و واحد اسکان جمعیت هلال‌احمر است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401122572663

برچسب‌ها