کودکان شوشی به پیشواز جشن نوروز باستانی رفتند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوش از برگزاری جشن پیشواز نوروزی با حضور کودکان و خانواده‌های آن‌ها در حیاط باغ‌موزه و محوطه تاریخی میراث‌جهانی شوش خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، علی بویری 26 اسفندماه 1401 ضمن قدردانی از مرکز مهدکودک ایران‌زمین و کسانی که در برگزاری این فضای مفرح کودکانه همکاری داشتند، در تشریح این خبر اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن نوروز 1402 و در آستانه تعطیلات پیش‌رو، کودکان شوشی در یک برنامه شاد و آموزشی یک‌روزه به همراه خانواده‌های خود به پیشواز این میراث‌جهانی رفتند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوش ادامه داد: در این برنامه مردمی که با هماهنگی پایگاه میراث‌جهانی و اداره میراث‌فرهنگی در حیاط باغ‌موزه و محوطه تاریخی شوش برگزار شد، هنرمندان حوزه کودک با اجرای برنامه‌های شاد در کنار اجرای موسیقی سنتی، آموزش، خوانش جمعی سرودها و نواهای کودکانه، نمایش و ایجاد یک فضای فرهنگی، نوروز را گرامی داشتند.

او با اشاره به حضور مدرسان، مربیان و هنرمندان تخصصی حوزه کودک در این برنامه گفت: آشنایی با هویت و ارزش‌های میراث‌فرهنگی، پاسداشت نوروز و آموزش آیین‌های ایرانی ـ اسلامی از جمله اهداف این برنامه بود که با استقبال قابل توجهی همراه شد.

بویری افزود: حضور انبوه کودکان و خانواده‌های فرهنگ‌دوست شوشی در باغ‌موزه، قلعه تاریخی و کاخ آپادانا این امیدواری را ایجاد کرده است که با ارتباط بیشتر و گستردگی فعالیت‌های آموزشی، شاهد رونق و استقبال خانواده‌ها از این‌گونه فعالیت‌های جمعی باشیم تا جامعه و شهروندان ضمن تعامل و ارتباط سازنده با مراکز فرهنگی، هرچه بیشتر با ارزش‌ها و مواریث فرهنگی خود آشنایی پیدا کنند.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

 

انتهای پیام/

کد خبر 1401122647846

برچسب‌ها