اجرای آیین شاهنامه‌خوانی در گنبد سلطانیه

مدیر پایگاه میراث جهانی گنبدسلطانیه گفت: داستان‌های حماسی شاهنامه با حضور فرماندار، معاون میراث‌فرهنگی و رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و کارشناسان پایگاه، عموم مردم برای گردشگران در تریت خانه گنبدسلطانیه اجرا شد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، ابوالفضل عالی روز عصر پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ادامه داد: هدف از برگزاری آیین شاهنامه‌خوانی در مجموعه پایگاه میراث جهانی گنبدسلطانیه توجه به سه موضوع جایگاه میراث‌فرهنگی برای آیندگان، نقش بناهای تاریخی و اهمیت‌ها و توجه به امر قصه و جایگاه قصه در میان فضای تاریخی و گردشگران است.

مدیر پایگاه میراث جهانی گنبدسلطانیه افزود: فضیلت‌های شاهنامه جهانی و بین‌المللی است و مأموریت تاریخی ملت ایران و پژوهشگران کشور تشریح این فضلیت‌هاست و بهترین فضا اجرای این برنامه در گنبد سلطانیه تنها اثر جهانی استان بود.

عالی گفت: پیشینه هنر نقالی و شاهنامه‌خوانی دارای قدمتی طولانی در تاریخ سرزمین ما بوده و ایرانیان از دیرباز علاقه‌مند به شنیدن قصه بودند و یکی از افتخارات فرهنگ و تاریخ ایران که در همه عرصه‌ها حضور شاخص داشته و نشانگر هویت این کشور پهناور به شمار می‌رود، شاهنامه حکیم سخنوران بزرگ فردوسی جاودان است که قدم به قدم همراه تاریخ پیش می‌رود و معرف حماسه‌های تاریخ ایران زمین است.

او افزود: شاهنامه حکیم سخنوران بزرگ فردوسی، جاودان است که قدم به قدم همراه تاریخ پیش می‌رود و معرف حماسه‌های تاریخ ایران زمین است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011226931606

برچسب‌ها