انجام ۲۵۰ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی و خدماتی آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به آغاز بازدیدهای تلفیقی و نظارتی از مراکز خدماتی بین‌راهی، مراکز اقامتی، رستوران‌ها و ... گفت: تاکنون بیش از ۲۵۰ مورد بازدید در دو هفته گذشته انجام شده است.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری 27 اسفند 1401 در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: این استان ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور خارجی داشته و دارای سه فرودگاه و ایستگاه قطار راه‌آهن است و با برخورداری از 1749 اثر ثبت ملی و پنج اثر ثبت جهانی ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری دارد و نیز پرونده کاروانسرای قطور خوی، تپه حسنلو نقده و دژ بسطام چایپاره در نوبت ثبت جهانی قرار دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: در سطح استان بیش از ۱۲۲ واحد اقامتی با 2183 اتاق و بیش از پنج هزار تخت اقامتی برای اقامت مسافران تدارک دیده شده است.

او با تشکر از مشارکت شهرداری‌ها در اجرای برنامه‌های نوروزی مشترک تصریح کرد: در ارومیه با مشارکت شهرداری به مدت ۱۹ روز ویژه‌برنامه نوروز و ماه رمضان در پارک گوللرباغی برگزار می‌شود.

صفری برگزاری ۴۰ رویداد آیین سنتی، رونمایی لز فاز نخست اولین وب‌سایت گردشگری، راه‌اندازی اتوبوس گردشگری با همکاری شهرداری‌ها در شهرهای بزرگ استان، راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی در ۱۶ شهرستان، آمادگی صد بنای تاریخی استان برای بازدید مسافران، زیباسازی و تنظیف شهرها و اجرای ۲۱ ویژه‌برنامه گروه‌های سنتی در منطقه آزاد ماکو را از دیگر اقدامات انجام شده برای نوروز برشمرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: 1700 اکیپ انتظامی و خدمات‌رسان با 5هزار نفر نیرو در ایام نوروز در آماده‌باش کامل بوده و دو فروند بالگرد نیز در استان مستقر خواهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401122737843

برچسب‌ها