شبستان‌های مسجد مقدس جمکران میزبان زائران نوروزی

معاون خدمات زائران مسجد جمکران از آماده سازی شبستان‌های این مکان مقدس برای استراحت زائران نوروزی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، ابراهیم صدوقی شنبه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائران در مسجد مقدس جمکران همزمان با ایام نوروز گفت: شبستان‌های مسجد مقدس جمکران برای استراحت زائران آماده شده‌است. 

معاون خدمات زائران مسجد جمکران در ادامه با اشاره حضور گسترده زائران و منتظران در ایام نوروز در این مکان مقدس افزود: امیدواریم نوروز بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های لازم و همکاری دستگاه‌های استانی میزبانی شایسته‌ای از زائران به عمل آوریم. 

او با بیان اینکه فضای شبستان امام حسن عسکری (ع) به وسعت هفت هزار مترمربع به استراحت خواهران اختصاص یافته‌ است، افزود: دیگر شبستان‌های مسجد مقدس جمکران نیز برای استراحت برادران آماده شده‌ است. 

صدوقی با اشاره به اینکه مواکب مسجد مقدس جمکران به صورت شبانه‌روزی در باب الرضا، باب الشهادت و باب المعصومه مستقر خواهند بود، گفت: برای اسکان خانواده‌ها در چادر، پارکینگ شماره چهار مسجد مقدس جمکران در نظر گرفته شده است و از برپایی چادر در دیگر پارکینگ‌ها جلوگیری به عمل می‌آید. 

معاون خدمات زائران مسجد مقدس جمکران با توجه به همزمانی ایام ماه مبارک رمضان با نوروز تاکید کرد: قطعا مسافران و زائران شئون این مکان مقدس را رعایت می‌کنند. 

او با اشاره به اینکه در ایام نوروز برنامه‌های متنوع فرهنگی با رویکرد مهدویت و انتظار در مسجدمقدس جمکران به اجرا در خواهد آمد، بیان کرد: انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی و کمیته امداد و درمان استان در ایام نوروز همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم خدمات مناسبی را به زائران ارائه کنیم. 

صدوقی در خصوص برگزاری مراسم تحویل سال نیز افزود: مراسم تحویل سال در صحن جامع امام مهدی (عج) برگزار خواهد شد و البته شرایط آب‌وهوایی نیز در این خصوص مد نظر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401122768469

برچسب‌ها