برگزاری رویدادهای نوروزی خوزستان با اولویت بهره‌گیری از تشکل‌های مردمی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: رویکرد ما در برگزاری رویدادها و آیین‌های محلی و استانی در نوروز 1402 این است که ظرفیت، توانمندی و به نوعی خلاقیت‌ها در مراسم مختلف بکار گرفته شوند و مشارکت محلی نیز به حداکثر برسد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، نشست هم‌اندیشی و هماهنگی دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان 28 اسفندماه 1401 با حضور محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، معاونان او و جمعی از فعالان گردشگری با هدف هماهنگی برنامه‌های حوزه گردشگری در نوروز ۱۴۰۲، در محل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در اهواز برگزار شد.

ارسطوزاده با اشاره به موضوعات مطرح‌شده در این نشست اظهار کرد: باتوجه به مقارن بودن ایام گردشگری نوروز با ماه مبارک رمضان باید تدابیر ویژه‌ای برای چیدمان برنامه‌ها اندیشید که در این نشست که در حضور اعضای دبیرخانه ستاد اجرایی سفر در اداره کل و تعدادی از نمایندگان تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه گردشگری برگزار  شد، برنامه‌های که توسط این تشکل‌ها قرار است برگزار شوند، بررسی شدند.

او افزود: کلا رویکرد ما در ایام نوروز 1402 بر این است که مشارکت عمومی دستگاه‌های زیریط و تشکل‌های مردمی، شوراهای اسلامی شهر و شهردار‌ی‌ها در برگزاری رویدادها و آیین‌های محلی و استانی جلب شود و ظرفیت، توانمندی و به نوعی خلاقیت‌ها در مراسم مختلف به‌کار گرفته شوند و مشارکت محلی نیز به حداکثر برسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در ادامه عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها، نوروزگاه‌ها و به‌ویژه نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در سطح استان و در شهر اهواز نیز برپایی نمایشگاه‌های نقاشی مذهبی، راه‌اندازی اتوبوس گردشگری، گردشگری ریلی و همچنین اجرای گشت در مرکز گردشگری نجوم اهواز مورد نظر است که به صورت ویژه توسط تشکل‌های مردمی برگزار خواهند شد.

او با اشاره به این موضوع که تأکید ما برای برگزاری رویدادهای نوروزی، برون‌سپاری با اولیت تشکل‌های مردمی است افزود: بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده مقرر شده است که در محل فرودگاه بین‌المللی اهواز و راه‌آهن نیز از ظرفیت تشکل‌های مردمی برای راهنمایی گردشگران بهره‌گیری و به همین ترتیب در سایر شهرستان‌ها و مناطق جاذب گردشگر نیز از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14011228478377

برچسب‌ها