سالن‌های دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری برای اسکان احتمالی اضطراری مسافران نوروزی آماده باشد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به هشدارهای هواشناسی در خصوص احتمال بارندگی در نوروز گفت: تمامی سالن‌های دستگاه‌های اجرایی استان برای اسکان احتمالی اضطراری مسافران نوروزی آماده باشد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علی حیدری شامگاه شنبه 27 اسفندماه 1401 در ستاد اجرایی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: در آستانه نوروز سامان‌دهی و پاک‌سازی ورودی‌های مرکز استان به‌ویژه از سمت فرخ‌شهر به شهرکرد اقدام مطلوبی بوده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های مؤثر در نوروز افزود: نیروهای عضو ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تا زمان پایان بارش‌ها و تعطیلات نوروزی در آماده‌باش کامل هستند.

حیدری تصریح کرد: بخش‌هایی از جاده شهرکرد به شهرکیان به طاقانک در محور ارتباطی شهرکرد به شلمزار به خوزستان برای نوروز آسفالت و در نوروز بهره‌برداری شود.

او یادآور شد: تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری در تعطیلات نوروز برای خدمات‌رسانی بهتر، سریع‌تر و آسان‌تر به مسافران و گردشگران ورودی به استان در دسترس باشند.

علیرضا جیلان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به فراهم بودن تمامی زیرساخت‌های لازم برای پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی در این استان گفت: به‌علت تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز فعالیت این ستاد تا سوم اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه دارد.

جیلان تأکید کرد: ۱۰ کمیته شامل حمل‌ونقل، امداد و نجات، انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری، هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اسکان، نظارت و آمار، تنظیم بازار و خدمات رفاهی، بهداشتی، سلامت و محیط زیست، اطلاع‌رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی، نظارت بر نمارخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی و کمپین «شصت سی» اجرای برنامه‌های نوروز ۱۴۰۲ و خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران ورودی به چهارمحال و بختیاری را بر عهده دارند.

او افزود: به‌منظور میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به استان بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری شامل ۱۰۸ جاذبه طبیعی، ۶۷۴ جاذبه فرهنگی و تاریخی، هشت اثر دست‌ساز، ۱۲ روستای هدف گردشگری ملی، ۱۵ منطقه نمونه گردشگری مصوب دولت و ۹۰ رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در استان وجود دارد.

جیلان تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 3400 تخت در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، خانه‌های مسافر، بوم‌گردی‌ها و سایر واحدهای اقامتی زیرمجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری برای اقامت میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به بام‌ ایران آماده شده است.

وی یادآور شد: گفت: ۱۳ هتل، چهار هتل‌آپارتمان، ۵۰ دفتر خدمات مسافرتی، پنج مرکز تفریحی و سرگرمی، ۵۰ اقامتگاه بوم‌گردی، دو مجتمع گردشگری، یک سایت طبیعت‌گردی، ۷۱ خانه مسافر، ۵۵ سرویس بهداشتی، دو اردوگاه گردشگری، دو مجتمع بین‌راهی، پنج سفره‌خانه سنتی و چهار رستوران بین‌راهی از مهم‌ترین زیرساخت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری برای میزبانی از مسافران نوروزی ورودی به استان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011228748848

برچسب‌ها