رصد خدمات‌رسانی به مسافران استان فارس توسط 45 تیم نظارتی

مسئول پیگیری امور گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: 45 تیم نظارتی تأسیسات گردشگری و سایر حوزه‌ها خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در استان فارس را رصد می‌کنند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، روح‌الله روانشاد امروز 3 فروردین ماه 1401 اظهار کرد: از 16 اسفندماه 1402 تا 2 فروردین‌ماه، 1656 مورد بازدید نظارتی از تأسیسات و مؤسسات گردشگری استان فارس صورت گرفته است و بازدیدهای انجام‌شده در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر علاوه بر تأسیسات گردشگری که شامل واحدهای اقامتی و پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی و جهان‌گردی تحت پوشش این اداره کل است و تمامی کمپینگ ها ستادهای اسکان، مدارس آموزش‌وپرورش، فروشگاه‌ها، پمپ‌بنزین‌ها و سایر صنوف را در بر می‌گیرد.

مسئول پیگیری امور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس بیان کرد: در مدت مذکور تعداد بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی 586 مورد، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین‌راهی 109 مورد، دفاتر خدمات مسافرتی 335 مورد و مراکز اقامتی موقت شامل مدارس، کمپ‌ها، مهمانسراهای ادارات و سالن‌های ورزشی و مساجد و حسینیه‌ها که 630 مورد بوده است.

روانشاد با بیان اینکه تیم‌های نظارتی با دقت خاص واحدهای مذکور را مورد ارزیابی قرار دادند، بیان کرد: در مدت ذکرشده پنج مورد از موسسات و تأسیسات گردشگری تشویق شده‌اند و همچنین تعداد تذکرات به این واحدها به چهار مورد نیز رسید.

او ادامه داد: یک تیم نظارتی نیز شامل کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نماینده اداره نظارت بر اماکن فرماندهی نیروی انتظامی استان فارس درخواست‌ها مالکان متقاضی و خانه مسافر و پس از انجام مراحل اداری مجوز موقت خانه مسافر را صادر می‌کنند.

مسئول پیگیری امور گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس بیان کرد: تمامی تأسیسات و مؤسسات گردشگری اسفندماه 1401 مورد بررسی و نظارت قرار گرفته بودند اما برای اطمینان بیشتر از نحوه خدمات این واحدها در قالب 45 گروه نظارتی در ایام نوروز نظارت‌ها به‌صورت مستمر درسته استان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020103143817

برچسب‌ها