۲ موزه جدید در شهر کرند غرب افتتاح شد

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از افتتاح و آغاز به کار دو موزه جدید در شهر کرند غرب خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، علیرضا برشاهی روز چهارشنبه ۲ فروردین‌ماه 1402 با بیان اینکه این دو موزه توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده، اظهار کرد: موزه هنر و طبیعت یکی از این موزه‌هاست که در موقعیت بسیار خوبی از نظر اکوتوریسم واقع شده‌ است. 

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول استان کرمانشاه افزود: این موزه در داخل یک خانه قدیمی در ابتدای سراب کرند و حاشیه رودخانه قرار گرفته‌ است و چشم‌انداز زیبایی دارد. 

او اضافه کرد: مالک این خانه قدیمی چندی پیش پس از مرمت و سامان‌دهی بنا، پیگیری‌هایی را برای اخذ مجوز تبدیل آن به یک موزه انجام داد که مورد موافقت قرار گرفت. 

برشاهی یادآور شد: مالک بنا که هنرمند رشته احجام چوبی نیز هست، چوب‌های خشک داخل طبیعت که به شکل اشیا، حیوانات و پرندگان هستند، جمع‌آوری کرده، تغییرات کوچکی روی آن‌ها اعمال کرده تا به شکل واقعی‌تری از آن شکل اولیه به خود بگیرند. 

او در ادامه موزه مردم‌شناسی اقامتگاه بوم‌گردی میلکان را دیگر موزه افتتاح‌شده عنوان کرد و گفت: در این موزه ادوات کشاورزی، تجهیزات، پوشاک، خوراک و… زندگی روزمره مردم شهرستان دالاهو و آنچه که مرتبط با فرهنگ و زندگی مردم این شهرستان است، در قالب یک موزه به نمایش درآمده است.
انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402010341750

برچسب‌ها