وضعیت بهداشتی تاسیسات گردشگری فراهان و کمیجان مطلوب است/ تشویق یک واحد اقامتی در کمیجان

معاون گردشگری اداره کلمیراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: وضعیت بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاسیسات و مراکز گردشگری در این شهرستان مطلوب است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، حسن حسینی امروز 3 فروردین 1402 با اشاره به مرحله دوم گشت‌های نظارت بر تاسیسات گردشگری در استان اظهار کرد: گشت نظارت بر اقامتگاه‌های بوم‌گردی، واحدهای اقامتی، تاسیسات گردشگری و بازدید از سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های شهرستان روز گذشته در محور فراهان و کمیجان انجام شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: نظارت و بازرسی‌ها به صورت مستمر از مراکز و تاسیسات گردشگری انجام می‌شود و این روند همچنان با قدرت ادامه دارد.

حسینی افزود: رعایت مسائل بهداشتی، نظافت، تمیزی و تزئین سالن پذیرایی، رعایت نکات بهداشتی در آشپزخانه، داشتن نمازخانه و رسیدگی به آن، مدیریت رفتار با مشتری، داشتن تجهیزات اعلام و اطفای حریق، دارا بودن پروانه فعالیت و رعایت نرخ مصوب را از معیارهایی است که وضعیت واحدهای پذیرایی و اقامتی بر اساس آنها ارزیابی می‌شود.

او افزود: در بازرسی‌های روز گذشته در محور فراهان و کمیجان که توسط تیم بازرسی مورد ارزیابی قرار گرفت در مجموع می‌توان وضعیت خدمات‌دهی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط تاسیسات گردشگری شهرستان را مطلوب عنوان کرد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی  اخطار و تذکرات شفاهی به واحدهای مورد بازديد را تلاشی برای رعايت حقوق گردشگران و مسافران دانست و گفت: بازديد از مراکز اقامتی در سطح استان منجر به صدور تشویق‌نامه يا تذکر و اخطار به صاحبان اين مراکز شده است و خوشبختانه با توجه به رعايت مسائل فنی و بهداشتی و در نظر گرفتن حقوق مسافران، هيچ واحدی در سال جاری در استان پلمپ نشده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402010372146

برچسب‌ها