میزبانی مطلوب از گردشگران نوروزی ورودی به چهارمحال و بختیاری مورد توجه باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه‌های اجرایی و کمیته‌های عضو ستاد اجرایی سامان‌دهی و ارتقای خدمات سفر استان میزبانی مطلوبی از گردشگران نوروزی داشته باشند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، محسن حسین‌میرزایی روز سه‌شنبه یکم فروردین‌ماه 1402 در بازدید از نوروزگاه ورودی چهارمحال و بختیاری در میدان حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) شهرکرد تأکید کرد: تمامی اعضای ستاد اجرایی سامان‌دهی و ارتقای خدمات سفر استان برای میزبانی مطلوب از مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به این استان در آماده‌باش کامل هستند.

او ارتقای زیرساخت‌های گردشگری را از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم برای توسعه چهارمحال و بختیاری دانست  و افزود: این استان از مزیت‌های ویژه، خاص و منحصربه‌فرد بدر حوزه گردشگری برخوردار است.

حسین‌میرزایی تصریح کرد: رونق گردشگری چهارمحال و بختیاری به اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و تسریع در روند توسعه استان کمک می‌:ند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: به‌منظور میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به استان بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری شامل ۱۰۸ جاذبه طبیعی، ۶۷۴ جاذبه فرهنگی و تاریخی، هشت اثر دست‌ساز، ۱۲ روستای هدف گردشگری ملی، ۱۵ منطقه نمونه گردشگری مصوب دولت و ۹۰ رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در این استان وجود دارد.

علیرضا جیلان اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از 3400 تخت در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، خانه‌های مسافر، بوم‌گردی‌ها و سایر واحدهای اقامتی زیرمجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای اقامت میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به بام‌ ایران آماده است.

او یادآور شد: ۱۳ هتل، چهار هتل‌آپارتمان، ۵۰ دفتر خدمات مسافرتی، پنج مرکز تفریحی و سرگرمی، ۵۰ اقامتگاه بوم‌گردی، دو مجتمع گردشگری، یک سایت طبیعت‌گردی، ۷۱ خانه مسافر، ۵۵ سرویس بهداشتی، دو اردوگاه گردشگری، دو مجتمع بین‌راهی، پنج سفره‌خانه سنتی و چهار رستوران بین‌راهی از مهم‌ترین زیرساخت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری برای میزبانی از مسافران نوروزی ورودی به استان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402010374855

برچسب‌ها