شادپیمایی نوروزی در شهر زنگنه برگزار شد

رئیس اداره میرا‌ث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: شادپیمایی نوروزی در شهر زنگنه با حضور و استقبال مردم برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، ابراهیم جلیلی، یکم فروردین ماه 1402 گفت: مراسم شادپیمایی در سوغات سراهای شهر زنگنه برگزار شد.

رئیس اداره میراث‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: در این مراسم اقوام ایرانی با لباس های سنتی و نواختن ساز و دهل مسیر شهر زنگنه را پیمودند و لحظات شادی را برای مسافران نوروزی ایجاد کردند.

او گفت:  این مراسم به همت شهرداری زنگنه و با مشارکت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

زَنگِنه شهری کوچک از توابع بخش زند که در جنوب شرقی ملایر قرار دارد. قرارگرفتن زنگنه در محور مواصلاتی ملایر - تهران از عوامل اصلی رونق و شکوفایی آن است. جالب توجه این که مقدار چشمگیری از سوغات ملایر مانند شیرۀ انگور و کشمش و گردو در سوغات سراهای شهر زنگنه به فروش می رسد.

از مناظر دیدنیِ زنگنه می‌توان به قلعۀ ارباب، دو درّۀ سماق و زرشک، امام‌زاده و نیز باغات زیبا و دل‌انگیز گردو، آلبالو، گیلاس و انگور اشاره کرد. به علت فراوانی درختان گیلاس و آلبالو  و برگزاری سه دوره جشنواره گیلاس و آلبالو، زنگنه به شهر شکوفه‌های گیلاس معروف شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020103889861

برچسب‌ها