برگزاری نوروزگاه شهرستان شاهین‌شهر و میمه در چهلستون اصفهان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه از برگزاری نوروزگاه این شهرستان در مجموعه جهانی کاخ‌موزه چهلستون خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، جواد چهره رازی روز جمعه 4 فروردین 1402 با اعلام این مطلب گفت: امسال نیز همانند سال گذشته نوروزگاه شهرستان شاهین‌شهر و میمه با محوریت معرفی فرهنگی، آداب و آئین‌های سنتی این شهرستان در محل مجموعه جهانی کاخ موزه چهلستون برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه ادامه داد: این برنامه که به همت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و با همکاری شهرداری شاهین‌شهر، شهرداری میمه، دهیاری کلهرود و پایگاه میراث جهانی قنات مزد آباد برگزار شد با استقبال چشمگیری از سوی گردشگران و مسافران نوروزی همراه بود.

او افزود: در این مراسم برنامه‌هایی ازجمله اجرای نمایشگاه و کارگاه زنده گلیم‌بافی، آئین ثبت ملی طبالی میمه، معرفی آثار تاریخی، غرفه کودکان و غرفه محصولات محلی اجرا شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه تصریح کرد: اجرای موسیقی زنده به‌منظور ایجاد نشاط اجتماعی، اجرای مسابقه‌های جذاب با موضوع میراث‌فرهنگی و گردشگری و اجرای آئین ورزش‌های باستانی زورخانه‌ای از دیگر برنامه‌های اجراشده در نوروزگاه این شهرستان بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 140201042328

برچسب‌ها