ارسطوزاده: برای تکمیل طرح‌های گردشگری شادگان محدودیت اعتباری نداریم

نماینده مردم شادگان، فعالیت‌های گردشگری در شادگان را با شتاب رضایت‌بخشی عنوان ‌کرد و گفت: هم‌اکنون روستای \"صراخیه\" از توابع بندر شادگان به یکی از قطب‌های گردشگری استان خوزستان تبدیل شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، همزمان با آغاز سال نو و بهار ۱۴۰۲، بعداز ظهر پنج‌شنبه سوم فروردین‌ماه 1402، طی مراسمی باحضور محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، حجت‌الإسلام والمسلمین مجید ناصری‌نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، حسن ناصر رئیس میراث‌فرهنگی شادگان، مصطفی سکرانی مدیر بندر تجاری شادگان و جمعی از مسئولان و گردشگران، آیین نوروزگاه شهرستان شادگان روی عرشه کشتی برگزار شد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، در این آیین اظهارکرد: با تلاش‌های جدی صورت‌گرفته، برق و فیبر نوری به عنوان زیرساخت‌های ضروری در بندر شادگان ایجاد شد.

حجت‌الإسلام والمسلمین مجید ناصری‌نژاد با بیان این‌که تأمین آب پایدار این بندر از راه طراحی طرح‌های عمرانی در دست اقدام است، به فرآیندهای طی‌شده برای توسعه اسکله بندر شادگان اشاره‌کرد و گفت: این بندر به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین بنادر کوچک کشور، ظرفیت مطلوبی برای پشتیبانی از رونق تولید بخصوص صنایع پایین‌دستی محسوب می‌شود.

او تصریح‌کرد: در کنار توسعه اسکله این بندر، با هماهنگی‌های وزارت کشور، راه‌اندازی بازارچه مرزی شادگان نیز در دستورکار قرار دارد.

نماینده مردم شادگان، ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی مناسب در بندر این شهرستان را زمینه‌ای مطلوب برای پشتیبانی از رونق تولید دانست و گفت: فعالیت‌های تجاری بندر شادگان باعث ایجاد درآمد پایدار برای اهالی منطقه خواهد شد.

او ادامه ‌داد: راه‌اندازی بازارچه مرزی شادگان به دلیل فعالیت‌هایی مانند "ته‌لنجی" و "کالای ملوانی"؛ با جذب گردشگران مختلف در رونق اقتصادی قشرهای مختلف این منطقه تأثیرگذار خواهد بود.

ناصری‌نژاد خاطرنشان‌ کرد: باتوجه به موفقیت پیش‌آمده در جزیره "صراخیه"، ایجاد منطقه گردشگری دیگری در این شهرستان پیشنهاد شده که بررسی‌های لازم درباره آن شروع شده است.

\"\"

برای تکمیل طرح‌های گردشگری شادگان محدودیت اعتباری نداریم

دبیر ستاد خدمات سفر نوروز خوزستان نیز در این آیین با بیان این‌که امسال خوشبختانه با تدبیری که در استان اندیشیده شد، 14 کمیته تخصصی ذیل ستاد اجرایی خدمات سفر به ریاست استاندار تشکیل شد افزود: با تدبیر استاندار خوزستان مقرر شد که رؤسای کمیته‌های گردشگری به‌منظور ارائه بهترین خدمات به گردشگران به‌ویژه در ایام نوروز حضور پیدا کتتد و فعال باشند.

محمدحسین ارسطوزاده با بیان این‌که هماهنگی‌ها در بالاترین سطوح صورت گرفت و دو کمیته گردشگری تخصصی در حوزه گردشگری دریایی و نیز گردشگری رودخانه‌ها، سدها و تالاب‌ها هم ایجاد شد عنوان کرد: یکی از ثمرات این دو کمیته این بود که ما در دومین روز از نوروز 1402، در بندر تجاری شادگان شاهد برگزاری نوروزگاه بودیم.

او تصریح کرد: براساس آمار و اطلاعاتی که داریم خوشبختانه برای اولین بار در پنج نقطه از سواحل خوزستان، گردشگری دریایی راه‌اندازی شده که استقبال فوق‌العاده‌ای هم از آن‌ها صورت گرفته است تا جایی که جوابگوی متقاضی نبودند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: باتوجه به این احساس که از محل گردشگری می‌توان تولید اشتغال کرد و رونق اقتصادی بوجود آورد، در شادگان گردشگری موضوع و مطالبه جدی است و در تالاب شادگان نیز گردشگری رونق گرفته و موضوع گردشگری در همه عرصه‌های دارای ظرفیت گردشگری برای شادگان درحال توسعه و گسترش است.

او با تأکید بر این‌که خوشبختانه در برنامه‌ریزی‌هایی که برای شادگان درنظر گرفته‌ایم، همه ظرفیت‌های گردشگری شهرستان را مورد توجه قرار داده‌ایم افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته محدودیتی برای تأمین‌اعتبار و تکمیل طرح‌های زیرساختی و گردشگری شهرستان نخواهیم داشت.

همخوانی گروهی، شعرخوانی، مولودی‌خانی، اجرای موسیقی پاپ و محلی عربی و نیز اجرای شعبده‌بازی از جمله بخش‌های متنوع نوروزگاه 1402 شهرستان شادگان بود.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14020104478368

برچسب‌ها