چهار خانه تاریخی سبزوار میزبان گردشگران نوروزی

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار گفت: چهار خانه تاریخی شهر سبزوار به منظور اجرای جشن‌های نوروزی و برنامه‌های فرهنگی به روی گردشگران نوروزی بازگشایی شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی حسنعلی حبیب‌پور با اعلام این خبر افزود: این خانه‌های تاریخی شامل ترشیزی، جعفرزاده، ضیغمی و امین التجار مشهدی است که به همت این اداره  و شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سفیران گردشگری بازگشایی شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان  سبزوار ادامه داد: برپایی جشن‌های نوروزی و برخی آیین‌های سنتی، بومی و محلی ویژه نوروز شهرستان سبزوار شامل «چولی چغل» یا دعای باران، اسب چوبی، شاهنامه خوانی، سمنوپزان و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در این مکان‌ها برای گردشگران، مسافران نوروزی و شهروندان فراهم شده است.

او با اشاره به این‌که خانه‌های تاریخی نماد شهر سبزوار و عامل رونق گردشگری است، گفت: خانه‌های تاریخی اولیا، اسکوئی، اسلامی، افچنگی، جعفرزاده، چشمی، سدیدی و شریعتمدار برخی دیگر از خانه‌های مهم تاریخی این شهر است.

حبیب پور تصریح کرد: توجه به احیا و مرمت خانه‌های تاریخی منجر به رشد گردشگری و توسعه اقتصادی در شهرهای تاریخی کشور شده است که تلاش می شود این الگو در سبزوار نیز پیاده شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سبزوار گفت: سبزوار از شهرهای تاریخی و فرهنگی در استان خراسان رضوی است که با بیش از صدها اثر، ۶ موزه، جاذبه‌های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید ۱۵ نوع صنایع دستی و سنتی ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.

حبیب‌پور افزود: مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد پامنار و جامع، آرامگاههای حاج ملاهادی سبزواری و کاشفی، مناره تاریخی خسروگرد و مصلای تاریخی بخشی از مکان‌های دیدنی سبزوار هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020104770453

برچسب‌ها