لزوم همکاری دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر در زنجان/ تاکید بر حضور میدانی مدیران دستگاه‌های مسئول

قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان در جلسه‌ای با اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر بر لزوم همکاری و هم‌افزایی موثر و مطلوب میان دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر در استان تاکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، مرتضی شهامی جمعه 4 فروردین 1402 گفت: جلسات متعددی در قالب ستاد خدمات سفر تا به امروز برگزار شده و کمیته‌های ستاد فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که نتایج این فعالیت‌ها به‌صورت عملی در آمادگی استان برای سفر‌های نوروزی قابل مشاهده است.

قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان نوروز را ظرفیت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان دانست و بیان کرد: استان زنجان قابلیت‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی مختلفی را دارد که بر این اساس در تعطیلات نوروزی بسیاری از گردشگران زنجان را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند و ما امیدواریم میزبان خوبی برای گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

او افزود: این جاذبه‌ها می‌تواند محل خوبی برای توسعه صنعت گردشگری و همچنین جذب توریست خارجی و توسعه این صنعت در داخل کشور باشد. نظارت بر بازار، اماکن خدماتی و قیمت و کیفیت خدمات بسیار مهم است.

شهامی با تاکید بر حضور میدانی مدیران دستگاه‌های مسئول و بازدید از مراکز خدمات‌رسان، گفت: این بازدید‌ها باید کاربردی و اثربخش بوده و منجر به رفع نقاط ضعف شود.

سیدسعید صفوی همچنین در این جلسه بیان کرد: آمار ظرفیت اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خانه‌های مسافر و مهمان‌پذیر روبه‌رو هستیم و این نشان از آن دارد که با معرفی محور‌ها و مسیر‌های جدید، گردشگران داخلی به سمت جاذبه‌های جدید جذب می‌شوند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با اشاره به اینکه طبق آمار‌ها رختشویخانه زنجان در بین ۲۱۰ موزه در سطح کشور که به‌صورت رسمی بازدید به‌عمل‌آمده است در رتبه ۵۰ قرار دارد افزود: همچنین اماکن دیگر استان نیز از‌ جمله مردان نمکی، موزه باستان‌شناسی و گنبد سلطانیه با فاصله یک رتبه بعد از رختشویخانه قرار دارند.

صفوی بیان کرد: اجرای موسیقی سنتی در بنا‌های تاریخی، اجرای زنده تولید محصولات صنایع‌دستی به‌دست صنعتگران توانمند استان و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در بنا‌های تاریخی از‌جمله برنامه‌های این اداره در ایام نوروز است و همه اقدامات لازم برای ایجاد فضای شادی‌آفرین و پرنشاط برای گردشگران نوروزی با همکاری اعضای این ستاد به انجام رسیده است.

او با بیان اینکه زنجان مشغول پذیرایی از مسافران نوروزی است، ادامه داد: نماینده کمیته‌های ذیل ستاد و بخش خصوصی در ستاد اجرایی خدمات سفر استان حضور دارند و نمایندگان بخش‌های خصوصی و کمیته‌های مرتبط همانند سال‌های قبل تا پاسی از شب به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.

صفوی اظهار کرد: امسال مقرر شده مراکز اقامتی آموزش‌و‌پرورش در ابتدا پذیرش فرهنگیان را در دستور کار قرار دهد و در صورت تکمیل مراکز اقامتی زیرمجموعه میراث فرهنگی از ظرفیت آموزش‌و‌پرورش استفاده شود.

در این جلسه مسئولان دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر نیز گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود را برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی ارائه کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020104931322

برچسب‌ها