برگزاری گشت نوروزی باشگاه پرنده‌نگری ایرانیان در هورالعظیم

همزمان با نوروز 1402 و با هدف توسعه پایدار اکوتوریسم، گشت شناسایی ظرفیت‌های پرنده‌نگری مسیر رودخانه نیسان به هورالعظیم برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، با برنامه‌ریزی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خوزستان و با همراهی و همکاری اعضای باشگاه پرنده‌نگری ایرانیان و اعضای شهرداری و شورای شهر رفیع، همزمان با نوروز 1402 و با هدف توسعه‌ پایدار اکوتوریسم در منطقه، گشت شناسایی ظرفیت‌های پرنده‌نگری مسیر رودخانه نیسان به هورالعظیم اجرا شد.

در این گشت یک‌روزه، گونه‌های متنوع جانوری تالاب و پرندگانی مانند کورکور بال سیاه، پیغوی کوچک، باکلان کوچک و مارگردن، کاکایی صورتی، کشیم کوچک، اگرت کوچک، حواصیل زرد، حواصیل شب، پرستوی دریایی، کلاغ بین‌النهرین، سسک چیف‌چاف، سسک گلوسفید کوچک، سسک دلکش، ماهی خورک کوچک، ابلق، سینه سفید، چاچله رودخانه‌ای، گنجشک رودخانه‌ای، کبوتر وحشی، بلبل خرما، بلبل هزاردستان، گاوچرانک، زنبورخوار سبز و گلوخرمایی رؤیت و به ثبت رسیدند.

هورالعظیم، گنج تالاب‌های خاورمیانه، یکی از ذخیره‌گاه‌های ارزشمند محیط‌زیست و از زیست‌گاه‌های زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی است که به بزرگترین ایستگاه پرنده‌ خاورمیانه شهرت دارد. تالاب هورالعظیم از تالاب‌های دائمی و پرآب کشور و از مناطق مهم هدف پرنده‌نگری ایران و جهان است که در خط مرزی میان ایران و عراق واقع شده است. در حال حاضر دسترسی آبی مستقیم به هورالعظیم ناممکن است و تنها راه دسترسی آبی به تالاب، رودخانه نیسان (آبریز رودخانه‌ کرخه) در شهر رُفیِع است.

/تصاویر از فروغ نوذری/

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14020105478919

برچسب‌ها