جانمایی پیکره استاد فقید غلامعلی پورعطایی در سفره هفت‌سین فرودگاه هاشمی‌نژاد

هم‌زمان با فرا رسیدن سال نو و نوروز پیکره نشسته استاد فقید غلامعلی پورعطایی، از بزرگان دوتار نوازی و خوانندگان موسیقی مقامی تربت جام، در حال نواختن دوتار، در کنار سفره هفت سین نوروزی در سالن اصلی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در معرض دید عموم مسافران، زائران حرم رضوی و گردشگران قرار گرفت.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت جام با اعلام این خبر افزود: پیکره چهره استاد غلامعلی پورعطایی در قسمت سردیس، دست‌ها و پا از نوعی موم انعطاف‌پذیر و توسط هنرمند هنرهای تجسمی و مجسمه‌سازی استاد فقید نظری طراحی و قالب‌گیری شده است.

فرامرز صابرمقدم ادامه داد: در نخستین روز استقرار پیکره استاد در سالن فرودگاه شهید هاشمی نژاد، علی یکی از فرزندان استاد پورعطایی در کنار پیکره پدر، شروع به دوتار نوازی کرد که مورد تشویق حاضران در سالن قرار گرفت.

او گفت: تندیس استاد پورعطایی تا پایان تعطیلات نوروزی در فرودگاه مستقر خواهد بود و پس از آن به تربت جام بازگردانده خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت جام با بیان این‌که منطقه تربت جام مهد موسیقی مقامی خراسان است، تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان تربت جام پیشکسوتانی از جمله استاد اسفندیار تخمکار، استاد حسین دامن پاک و استاد سعید سرور احمدی را دارد.

صابر مقدم افزود: امیدوارم با این اقدام فرهنگی گامی در راستای معرفی بیشتر فرهنگ و موسیقی مقامی خراسان نقش ایفا کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020105770756

برچسب‌ها