معرفی فرهنگ و اصالت یزد با برنامه‌های نوروزی زنده در دل بافت‌های تاریخی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: نوروز امسال در حوزه بافت تاریخی و مراکز گردشگری یزد برنامه‌های بسیار خوب و متنوعی با تکیه‌بر اصالت، هویت و فرهنگ اصیل یزدی طراحی و اجراشده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، علی‌اکبر عزیزی شب گذشته 5 فروردین‌ماه در بازدید از بافت تاریخی شهر جهانی یزد گفت: عید امسال در یزد و شهرستان‌های استان برنامه‌های بسیار خوبی برای گردشگران نوروزی تدارک دیده‌شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد افزود: در حوزه بافت تاریخی و مراکز گردشگری یزد شاهدیم که برنامه‌هایی توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و سایر مجموعه‌های فرهنگی استان و شهرستان یزد با تکیه‌بر اصالت، هویت و فرهنگ اصیل یزدی طراحی و در حال برگزاری است که برای مهمانان و مسافران نوروزی بسیار جذاب و مورد استقبال بوده است.

عزیزی ادامه داد: ازجمله برنامه‌های بافت تاریخی عروسی‌های قدیم یزد، پخت غذاهای سنتی و شولی یزد، بزرگداشت مفاخر استان یزد، کافه شهدا و سرود های نوروزی است که به‌صورت زنده با هنرنمایی هنرمندان یزدی طراحی‌شده که مورد استقبال مردم و مسافران و گردشگران بوده و فرهنگ و سنت‌های حسنه یزد را به آن‌ها معرفی می‌کند.

 او در ادامه با اشاره به کاهش 80 درصدی تصادفات رانندگی استان یزد در نوروز امسال و کاهش آمار فوتی‌ها، به مسافران یزد توصیه کرد: در مسائل ترافیکی و رانندگی در جاده ایمنی، دقت و سرعت مطمئنه را مدنظر داشته باشند تا شاهد حوادث ناگوار در نوروز امسال نباشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد همچنین با اشاره به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: مردم یزد مردمی متدین و مذهبی هستند و لذا ضمن خیرمقدم به مسافران عزیز یزد، از آن‌ها تقاضا داریم حرمت ماه مبارک رمضان و روزه‌داری مردم دارالعباده یزد را داشته باشند.

عزیزی همچنین خواستار رعایت حجاب و عفاف شد و گفت: قدردان میهمانان عزیزی که به فرهنگ مردم دیار دارالعباده احترام می‌گذراند، هستیم.

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020106104883

برچسب‌ها